رهبران سه‌شاخه مسیحیان کاتولیک، ارتودکس شرقی و ارامنه در اعتراض به سیاست‌های رژیم صهیونیستی علیه مسیحیان بیت‌المقدس، کلیسای قیامت را تعطیل کردند.

کلیسای قیامت در بیت‌المقدس تعطیل شد

به گزارش قدس آنلاین، رهبران مسیحی بیت‌المقدس در یک اقدام نادر تصمیم گرفتند تا «کلیسای مقبره مقدس» (کلیسای قیامت) در بیت‌المقدس را تعطیل کنند. این اقدام در اعتراض اعتراض به سیاست‌های مالیات‌گیری رژیم صهیونیستی است که به صورت غیرمنصفانه‌ای اجتماع مسیحیان را هدف قرار داده است.

بر باور مسیحیان، عیسی مسیح در جایی که اکنون کلیسای قبر مقدس (کلیسای قیامت) بر روی آن قرار گرفته، به صلیب کشیده شده و از آنجا به آسمان عروج کرده است. هر یک از سه شاخه مسیحی کلیسای کاتولیک، ارتودوکس‌های شرقی و کلیسای ارامنه کنترل قسمتی از این کلیسا را در اختیار دارند و دعا و نیایش خود را در ساعت‌های مختلف روز و شب برگزار می‌کنند.

رهبران این سه‌شاخه مسیحی تصمیم گرفته‌اند در اعتراض به «کارزار سیستماتیک»‌ مقامات اسرائیلی (علیه مسیحیان) این کلیسا را تا اطلاع‌ثانوی تعطیل کنند. این کلیسا آخرین مرتبه در سال ۱۹۹۰ زمانی تعطیل شد، که در آن زمان نیز در اعتراض به تصرف یک ساختمان مسیحیان از سوی شهرک‌نشینان این اقدام صورت گرفت.

کلیسای قیامت یکی از مقدس‌ترین اماکن مسیحیان جهان است.

رهبران سه‌شاخه مسیحی می‌گوید این اقدام «قوانین مشابهی که در دوران تاریک اروپا علیه یهودیان اعمال می‌شد را برای ما به یاد می‌آورد».

رهبران مسیحی اعلام کرده‌اند که علیه تصمیم مقامات محلی بیت‌المقدس برای اعمال مالیات بر دارایی‌های کلیسا و همچنین لایحه پیشنهادی به کنیست اسرائیل برای دشوار کردن فروش دارایی‌های از سوی آن‌ها، اعتراض خواهند کرد.

منبع: تلگراف

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.