مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران گفت: بالغ بر یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال با استحصال گاز صرفا در امر جلوگیری از هدررفت گاز طبیعی صرفه‌جویی داشته‌ایم.

۱۴۰۰ میلیارد ریال در هدررفت گاز طبیعی صرفه‌جویی شده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی منطقه ۸ عملیات انتقال گاز، سعید توکلی، در نشست مسئولان منطقه ۸ عملیات انتقال گاز اظهار داشت: شرکت انتقال گاز با استفاده از توان فکری و کاری کارکنان و با بکارگیری روش‌های نوین تعمیرات، بدون تخلیه گاز طبیعی از خطوط لوله، توانسته است از سال گذشته تاکنون بالغ بر یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال با ممانعت از هدر رفت گاز طبیعی صرفه جویی قابل ملاحظه ای را با تبعیت از اقتصاد مقاومتی رقم زند.

وی افزود: این شرکت تاکنون به تعهدات خود در تداوم انتقال گاز و تامین گاز مبادی مصرف به نحو احسن عمل نموده، بطوریکه با انتقال روزانه بیش از ۷۵۵ میلیون مترمکعب گاز، رکورد جدیدی را در شرکت ملی گاز ایران به ثبت رسانده است، بی شک موفقیت در انجام رسالت سازمانی و ارائه خدمات مطلوب ناشی از پشتیبانی، نگاه سیستماتیک و بهره مندی مناسب از توان علمی و بالقوه نیروی انسانی است.

توکلی شرکت انتقال گاز را شرکت دانش محور و چابک معرفی کرد و افزود: در سال‌جاری یک هزار و ۹۰۷ کیلومتر خطوط انتقال گاز با شرایط ویژه‌ای تحویل و تحول شده و با افزودن بر خطوط لوله این شرکت، کل خطوط لوله فشار قوی تحت پوشش شرکت انتقال گاز را در کشور به بیش از ۳۶ هزار کیلومتر افزایش داده است؛ یقینا حفاظت از خطوط لوله و پایداری انتقال گاز، هوشیاری و دقت نظر نیروهای عملیاتی را می‌طلبد. 

وی در تشریح تعهدات و فعالیت‌های شرکت انتقال گاز افزود: علاوه بر تعهدات صادراتی و مصارف صنایع و خانگی، ۲۷۰ میلیون متر مکعب گاز در نیمه نخست سال‌جاری به نیروگاه‌ها تحویل داده شده است که این امر می تواند علاوه بر تقویت رونق اقتصادی، تاثیر بسزایی نیز در حفظ محیط زیست کند.

مدیر عامل شرکت انتقال گاز ایران تصریح نمود: برای اینکه بتوانیم شرکت را به جایگاه واقعی و سرآمد برسانیم باید خودمان را به سازمان نزدیک نموده و با برخورداری از یک نگاه متوازن و توسعه همه جانبه، برای بهبود شرایط، گامهای موثر و اثر بخش برداشته و همواره نگاه رو به جلو داشته باشیم.

توکلی خاطرنشان کرد: شرکت انتقال گاز همواره در حال توسعه و گسترش بوده، ضرورت دارد با نظارت بهتر و بهره‌گیری از تکنولوژی های نوین، ظرفیت ها را شناخت و با مدیریت هزینه ها و صرفه جویی در انرژی توجه ویژه‌ای به برون سپاری داشته و در صیانت از سرمایه‌های ملی حساس باشیم.

وی هدف از سفرهای کاری و بازدید از تاسیسات مناطق را آگاهی از موانع و مشکلات پیش روی فعالیت‌های عملیاتی عنوان کرد و بیان داشت: همواره بر آن هستیم با ایجاد راهکارهای مناسب، ارائه طریق و بهره گیری از خرد جمعی، فردایی متفاوت رقم زده و در مسیر توسعه پایدار گام‌های اساسی برداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.