همدان- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر در نخستین نمایشگاه مردار بافی ازندریان اظهار کرد: مرواربافی ملایر در رویداد همدان ۲۰۱۸ جهانی معرفی شود و برای نخستین بار در شهر ازندریان کارگاه آموزشی مرواربافی دایر شد.

مروار بافی ملایر در رویداد همدان ۲۰۱۸ جهانی معرفی شود

به گزارش خبر نگار قدس، ابراهیم جلیلی گفت: نمایشگاهی از تولیدات هنرآموزان این کارگاه در شهر ازندریان دایر شد که از امروز تا ۱۲ اسفندماه از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ عصر آماده بازدید علاقه مندان است.

وی افزود: رویداد همدان ۲۰۱۸ فرصتی است برای معرفی ظرفیت‌های هنری در حوزه صنایع دستی در عرصه ملی و بین المللی، به همین منظور از توانمندی مناطق برای استفاده از فرصت برگزاری نمایشگاه ها بهره خواهیم برد.

وی ادامه داد: برای ایجاد کارگاه  آموزشی ازندریان ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات از محل توسعه اشتغال روستایی و عشایری به مدیرعامل شرکت آرتا سپیدار یاس پرداخت شد که زمینه اشتغال هشت تن را در این کارگاه ایجاد کرده است.

جلیلی با بیان اینکه شهر ازندریان و روستاهای همجوار آن ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه صنایع دستی دارند، گفت: ایجاد کارگاه آموزشی مرواربافی فرصت بسیار مغتنمی برای توسعه این هنر در بخش های مختلف این شهر و روستاهای اطراف آن است.

وی بیان کرد: امیدواریم با حضور بیشتر بانوان در حوزه صنایع دستی بتوانیم کارگاه های آموزشی را در سطح شهرها و بویژه روستاهای این شهرستان دایر کرده و شاهد تولیدات بیشتر صنایع دستی هنرمندان باشیم تا بتوانیم ظرفیت های هنری ملایر را جهانی معرفی کنیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر با بیان اینکه دولت حمایت های ویژه ای را در ارایه تسهیلات اشتغالزایی بویژه در حوزه صنایع دستی و گردشگری دارد، افزود: در حال حاضر پنج نوع تسهیلات اشتغالزایی به هنرمندان صنایع دستی و گردشگری این شهرستان پرداخت می شود.

جلیلی ملایر را در صنایع دستی مبل و منبت و مروار بافی از شهرستان های پیشرو در کشور دانست و اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۷۰۰ هنرمند در ۲۵ روستای این شهرستان مشغول به فعالیت در رشته مرواربافی هستند.

وی ادامه داد: این هنر هم اکنون در بسیاری از روستاهای ملایر همچون الفاوت، انوج، علوی، گوراب، داویجان و می آباد توسط بانوان به عنوان یکی از بهترین مشاغل خانگی در حال انجام است.

جلیلی با بیان اینکه ملایر شهر نخست کشور در هنر مروار بافی است، گفت: در حال حاضر کارگاه های مختلف مروار بافی توسط یکی از کارآفرینان برتر ملایری در ۱۱ روستا دایر است و بیش از ۱۲۰ هنرمند در این کارگاه ها شاغل هستند.

شهرستان ملایر حدود ۶۰ درصد از هنر مرواربافی کشور را به خود اختصاص داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.