کرج- استاندار البرز با بیان اینکه تعامل وهم افزایی خوب ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز منجر به توفیقات اثربخشی شده است گفت: در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید به دنبال داشته درشت ها بود.

دانه درشت ها در اولویت مبارزه با قاچاق کالا وارز باشند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد علی نجفی صبح امروز دوشنبه  درنشست مشترک کمیسیون  هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز اظهار کرد: دولت یازدهم همه تلاش خود را در بخش مبارزه با کالای قاچاق گذاشته  و مستندات نشان می دهد که از ۵ سال گذشته وضعیت مبارزه با کالاهای قاچاق رو به بهبود رفته و ورود کالای قاچاق کاهش پیدا کرده است.

وی افزود:این وضعیت کافی نیست و باید از شرایط فعلی رو به جهشی بیشتر حرکت کنیم و این امر نیز با عمل هوشمندانه و ایجاد اشتراکات هدفمند بین دستگاه ها میسر خواهد شد.

رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز در ادامه با بیان اینکه ورود کالای قاچاق بیشترین و سنگین ترین ضربات را به نظام تولید و اشتغال زده است گفت: باید  با استفاده از ابزارهای نوین و با کنترل های لازم توسط ناظران و بازرسان زمینه ای فراهم شود تا زیرساخت های نظارت نامحسوس در این بخش بیش از گذشته تقویت شود.

وی در ادامه با تاکید بر هم افزایی بین بخش دولتی و خصوصی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیازمند تخصیص اعتبارات ملی و تامین بودجه مناسب از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز هستیم.

استاندار البرز تصریح کرد: در این میان بانک ها، بخش خصوصی وسایر نهادها و ارگان ها باید به میدان بیایند تا از ورود کالای قاچاق به داخل کشور و استان جلوگیری شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود رسانه ها و مطبوعات را ظرفیتی ویژه برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم دانست و گفت: این آمادگی در رسانه ها به خصوص رسانه ملی وجود دارد و باید از این فرصت بهره لازم را برد.

نجفی با اشاره به اهتمام دولت برای مبارزه با قاچاق کالا گفت: حجم قاچاق کالا تا قبل از دولت یازدهم ۲۵ میلیارد دلار بوده که در پایان دولت یازدهم به ۱۲.۵ میلیارد دلار رسید واکنون هم ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده و به ۱۱.۲ میلیارد رسیده است.

این مسئول همچنین با تاکید براینکه دستگاه ها از ورود کالاهای تولیدی مشابه در داخل کشور جلوگیری کنند افزود: برخی از تولید کنندگان گله مند هستند که دستگاه ها اجازه واردات می دهند که در این ارتباط همه ما مسئول هستیم و باید پاسخگو باشیم.

نجفی به اقدامات موثر دولت در دو هفته اخیر به منظور تثبیت قیمت ارز در بازار وتسهیل گری در مبادلات پولی و بانکی اشاره کرد وگفت: دولت با تدبیر زمینه ساز ایجاد فرصت های مناسبی برای تقویت تبادل ارز در بازار بوده است.

نماینده عالی دولت در استان البرز  افزود: خوشبختانه دولت و نظام اهتمام اقتصادی دارند و درطولانی مدت با سخت گیری های لازم و فرایند کنترل بر بازار تثبیت ارزی صورت خواهد گرفت.

نجفی همچنین با قدردانی از اهتمام تعزیرات حکومتی در بحث پیشگیری از ورود کالای قاچاق به داخل تصریح کرد: باید به دنبال داشته درشت ها بود؛ ضمن اینکه خردهای بازار هم باید شناسایی و نظارت شوند و گوشزدهای لازم در خصوص آنها هم صورت گیرد.

وی همچنین با تاکید براینکه باید تا اردیبهشت ماه تثبیت قیمت کالا در بازار وجود داشته باشد گفت: در آستانه شب عید باید امکانات اولیه فراهم و نظارت ها به ویژه در روزهای پایانی سال بیشتر شود و نباید اجازه دهید که کالایی تایید نشده افزایش قیمت پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.