کرج- مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با بیان اینکه میزان صادرات کشور به بالای ۴۵ میلیارد دلار رسیده است گفت: صادرات موتور محرکه اقتصاد کلان است و بدون آن نمی توان اشتغال ایجاد کرد.

صادرات ایران به بالای ۴۵ میلیارد دلار رسیده است

به گزارش قدس آنلاین ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، سیدکمال سیدعلی  با اشاره به تراز مثبت صادراتی کشور و لزوم توسعه صادرات غیرنفتی افزود: سال ۸۰ حدود ۳.۵ میلیارد دلار صادرات داشتیم و امسال آمار صادرات ما بالاتر از ۴۵ میلیارد دلار است لذا باید بیشتر روی صادرات غیرنفتی کار کرد.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران  با بیان اینکه در خصوص صادرات باید دید دنیا چکار کرده است گفت: بعد از جنگ جهانی شاهد شکل گیری موسسه های بیمه اعتباری دنیا بوده ایم به نحوی که تا امروز ۱۰۳ کشور در دنیا موسسه بیمه اعتبار را ایجاد کرده اند.

سید علی بیان کرد: دولت امروز زیرساخت های صادرات را در کشور ایجاد کرده و علاوه بر افزایش سرمایه صندوق کاهش نرخ کارمزد تا ۷۰ درصد صورت گرفته تا جایی که بیمه نامه ها ۹ برابر شده است.

وی با اشاره به کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی به صادرکنندگان افزود: در دولت نرخ سود تسهیلات صادرکنندگان به ۳.۵ درصد ارزی تقلیل پیدا کرده است و این خود حمایت از صادرکنندگان به شمار می رود.

سیدعلی در ادامه با بیان اینکه  فرهنگ بیمه ای باید به نحوی گسترش پیدا کند که صادرکننده با بیمه صادراتی کار کند افزود:هم کنون در کشور ۹۹ درصد پول کالای صادراتی را تضمین آسیب می کنیم.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با اشاره به دیگر امتیازاتی که در صندوق ضمانت پیش بینی شده است عنوان کرد: امروز براساس اسم و مشخصات خریداران اطلاعات کامل مشتری وترنول مالی در اختیار صادرکننده قرار می گیرد.

 سید علی بیان کرد: در این خصوص سقف اعتباری را نیز مشخص می کنیم تا صادرکننده اگر بدون برات وصولی کار کرده و جنس فرستاده باشد بر اساس سقف اعتباری با ضمانت اعتباری کار کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.