کرج - مدیرکل دامپزشکی استان البرز با بیان اینکه ویروس آنفولانزای پرندگان در البرز در حال کنترل است، گفت: اماکن پرنده فروشی مجوز ندارند و با متخلفین برخورد قضایی خواهد شد.

کنترل آنفولانزای پرندگان در البرز /برخورد با پرنده فروشی های متخلف

علی اصغر شریفی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در خصوص شایعات مبنی بر شیوع ویروس آنفولانزای پرندگان در پایتخت و احتمال شیوع آن در استان البرز گفت: شیوع ویروسH۵N۶ مشترک در استان البرز مشاهده شده بود که در حال حاضر پاک سازی شده است.

وی افزود: ویروس H۵N۸ نیز در ماه های گذشته در استان البرز دیده شد که این ویروس نیز در حال کنترل است.

شریفی با بیان اینکه با مشاهده مرگ پرنده ای احتمال وقوع بیماریهای دیگر غیر از آنفولانزای پرندگان وجود خواهد داشت، افزود: شهروندان در صورت مواجهه با مرگ پرندگان می توانند به اداره دامپزشکی اطلاع دهند تا نمونه گیری و اگر آنفولانزای پرندگان باشد پیگیری شود.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز با اعلام اینکه در ایام نوروز نظارت های بهداشتی بر بازارهای عرضه کننده مواد پروتئینی خام و پیشگیری از سو استفاده افراد متخلف تشدید خواهد شد اظهارکرد: این نظارت ها از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: از شهروندان تقاضا می شود با مشاهده هر گونه تخلف و سو استفاده در اماکن عرضه مواد پروتئینی موارد را از طریق تلفن رسیدگی به شکایت های مردمی به شماره  ۱۵۱۲به اطلاع اداره کل دامپزشکی استان برسانند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین مبنی براینکه اماکن فروش پرندگان زنده مجوز دارند یا خیر، گفت: هیچکدام از این اماکن از مجموعه دامپزشکی مجوز ندارند.

مدیر کل  دامپزشکی استان البرز با بیان اینکه در کمیسیون نظارت این موضوع مطرح شده وباید تعیین تکلیف شود، گفت: در زمینه فروش پرندگان خوراکی، اداره دامپزشکی نظارت خواهد داشت ودر این راستا بسیاری از این پرنده فروشی ها را جمع آوری کرده ایم.

این مسئول در پایان با بیان اینکه از مردم خواهش می کنیم با توجه به وجود آنفولانزای پرندگان، پرندگان خوراکی زنده را  از فروشندگان خیابانی خریداری نکنند، افزود: اگر دراستان این مورد دیده شود بنا به حکم قضایی برخورد خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.