وزیر اطلاعات گفت: با کسانی که زبان مدارا را نمی‌دانند و نمی‌فهمند به ناچار با همان زبانی که می‌فهمند رفتار می‌شود.

کسانی که زبان مدارا را نمی فهمند با زبان خودشان صحبت می کنیم

به گزارش قدس آنلاین، سیدمحمود علوی پس از دیدار با خانواده شهید مدافع امنیت محمدعلی بایرامی اظهار داشت: ما در قبال حفظ امنیت مردم و کسانی که با هر مرام و عقیده‌ای مشغول زندگی باشند خود را مسئول می‌دانیم، اما هر کسی با هر عقیده‌ای اعم از شیعه، سنی، صوفی یا اهل حق اگر پا را از زندگی شخصی فراتر بگذارند و امنیت مردم را هدف بگیرند خود را موظف می‌دانیم که با آنان برخورد و از امنیت ملی دفاع بکنیم.

وی با اشاره به واقعه اخیر خیابان پاسداران تصریح کرد: در این واقعه نیز، بحث یک مجموعه نیست بلکه عده اندکی در این ناامنی‌ها نقش داشتند که حتی خلاف رضایت بسیاری از هم کیشانشان دست به این وحشی گری‌ها زدند و در این اقدامات ضدامنیتی، اوباشگری‌ها و آشوب‌ها با آن گروه اندک همراه نشدند.

علوی هشدار داد: ما خود را در قبال تامین امنیت کسانی که مانند شهروند زندگی می‌کنند با هر عقیده‌ای که باشند مسئول می‌دانیم و امنیت را برقرار می‌کنیم، اما افرادی که امنیت ملی را سلب کنند و به آرامش مردم آسیب بزنند با هر اعتقادی باشند برای ما فرقی نمی‌کند با قدرت و قاطعیت با آنان برخورد می‌کنیم و اینکه مدارای جمهوری اسلامی را تفسیر به ضعف کنند اشتباه بزرگی است که ممکن است مرتکب شوند و برای خود و مردم مشکل ساز شوند.

وزیر اطلاعات افزود: اما خیلی زود متوجه می‌شوند و متوجه شدند که اگر جمهوری اسلامی ایران با مدارا و تسامح برخورد کرد از سر ضعف نبود بلکه نشانه این است که نظام دوست دارد مسائل را با ملایمت، مدارا و آرامش حل و فصل کند.

وی بار دیگر هشدار داد: با کسانی که زبان مدارا را نمی‌دانند و نمی‌فهمند به ناچار با همان زبانی که می‌فهمند رفتار می‌شود.

وزیر اطلاعات، امنیت بی نظیر ایران را در میانه منطقه پرآشوب غرب آسیا به رغم انواع توطئه‌های دشمن علیه کشورمان برای آنان غیرقابل تحمل دانست.

علوی امنیت کشورمان را مرهون تلاش و مشارکت مجموعه نیروهای مسلح، دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و نهادهای ذیربط دانست و گفت: ثمره این همکاری سبب شده است که در دنیای پرآشوب در اطراف کشورمان، امنیت در ایران برقرار است و طبعا چنین امنیتی برای دشمنان نمی‌تواند قابل تحمل باشد.

وی افزود: باوجود تمام توطئه‌ها و سرمایه گذاری دشمنان برای ناامنی در ایران بازهم کشورمان از این امنیت بی بدیل برخوردار است به همین علت هر لحظه دست به توطئه می‌زنند و سعی می‌کنند وطنمان را ناامن کنند و به آشوب بکشانند، اما تاکنون کمترین نتیجه و موفقیتی نداشته اند.

علوی تصریح کرد: متاسفانه بعضی از افراد و مجموعه‌ها به علت فهم و درک نادرست از مسایل قدر این امنیت را نمی‌دانند و با تحریک دشمن وارد حرکات و اقدامات خلاف و مغایر با امنیت ملی می‌شوند و دستگاه‌های امنیتی را ناچار می‌کنند که با آنان مواجه شوند و به اقدامات ضدامنیتی آنان پاسخ بدهند تا آسایش و امنیت از مردم سلب نشود.

وی گفت: در واقعه اخیر در خیابان پاسداران نیروی انتظامی که در خط مقدم بود این افتخار را داشت که با خویشتنداری، ملایمت و مدارا حتی با افرادی که رفتار وحشیانه داشتند آنان را به آرامش و تعامل دوستانه و شهروندی دعوت کردند، زیرا آنان نیز به عنوان شهروند باید از امنیت برخوردار باشند و البته نباید به امنیت دیگر شهروندان آسیب بزنند.

وزیر اطلاعات افزود: در این واقعه شماری از عزیزانمان شهید شدند که شهادت آنان برای ملت و خانواده‌های عزیزشان مایه مباهات است که چنین فرزندان شایسته‌ای را تربیت و به اسلام و انقلاب اسلامی تقدیم کردند و این اسباب سربلندی برای فرماندهی معظم کل قوا نیز هست که چنین سربازان فداکار و جان برکفی تحت امر ایشان انجام وظیفه می‌کنند چنانکه باعث عزت و سربلندی نیروی انتظامی نیز هست.

علوی گفت: با آنکه جنگ تحمیلی پایان یافته و بسیاری از نیروهای مسلح عرصه جنگ و رزم را پشت سر گذاشته اند، اما نیروی انتظامی همچنان در همه جا از دل شهرها گرفته تا مرزها جانشان را در کف دست گرفته و در خط مقدم برای حفظ امنیت ملی جانفشانی و فداکاری می‌کنند.

وی ابراز امیدواری کرد که خون این شهیدان، خون تازه‌ای را در رگ‌های جامعه تزریق کند که قطعا تزریق خواهد کرد و باردیگر عطر شهادت را در کوچه‌های شهرها خواهد پراکند که تا چنین است دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

علوی در پایان خاطرنشان کرد: مردم ما باردیگر ثابت کردند که آماده اند جان و خون خود را برای حفظ انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هدیه بکنند و با جامه خونین به لقاء الله بپیوندند، اما سلب امنیت ملی را از جانب عده‌ای نادان و اراذل و اوباش تحمل نکنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.