ساری- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مازندران گفت: معتاد کارتن خواب در استان نداریم.

مازندران معتاد کارتن خواب ندارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی اصغر میرزایی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار کرد: با ساماندهی ۳۳ منطقه آلوده استان، آسیب های اجتماعی در این مناطق مدیریت شد و پاکسازی معتادین نیز صورت گرفت.

وی با اعلام اینکه در این ساماندهی، جغرافیای جمعیتی مناطق آلوده دچار دستخوش نشد، از اجرای اقدامات فرهنگی، خدماتی و عمرانی در این مناطق خبر داد و از حضور فعال دستگاه های دولتی و فرهنگی و تشکل مردمی تقدیر کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مازندران به تدوین اطلس اعتیاد استان اشاره و یادآور شد: برای تهیه و تنظیم این اطلس، ساعت ها کار کارشناسی با حضور کارشناسان ذیربط در مدت سه ماه صورت گرفت و راهبردهای ملی به استانی تبدیل شد.

میرزایی  ازتشکیل مجمع خیرین حوزه آسیب های اجتماعی خبر داد و خاطرنشان کرد: در اولین جلسه مجمع مقرر شد تا خیرین برای کاهش آسیب های اجتماعی پای کار بیایند.

وی با اعلام اینکه اجتماعی کردن امر مبارزه با موادمخدر در دستور کارمان قرار دارد، اضافه کرد: در این راستا همراهی رسانه ها و سازمان های مردم نهاد به دستگاه حاکمیتی کمک شایانی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مازندران در زمینه شیوع به موادمخدر در رتبه بیستم و در جایگاه خوبی قرار دارد، ادامه داد: کاهش ۵ درصدی نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در سنین ۱۵ تا ۶۴ سال را در دستور کار داریم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مازندران از افزایش ۱۰ درصدی نرخ مانایی معتادان تحت درمان خبر داد و گفت: ۱۰ درصد معتادان تحت درمان متادون تحت پوشش بیمه ای قرار دارند و برای دریافت متادون، هزینه بسیار کمتری پرداخت می کنند.

وی در پاسخ به سوال قدس آنلاین در ارتباط با میزان زنانه شدن اعتیاد در استان خاطرنشان کرد: این روند در غرب استان بیشتر مشاهده می شود که ناشی از حضور انبوه گردشگران در این مناطق است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر مازندران به کشف ۳ هزار و ۲۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در نه ماهه سالجاری اشاره کرد و افزود: در این مدت ۱۳ هزار و ۲۴۶ نفر دستگیر شدند و شاهد رشد ۱۱ درصدی دستگیرشدگان بودیم.

میرزایی به وجود ۱۳۶ موسسه مردم نهاد در رابطه با اعتیاد در استان اشاره و یادآور شد: بزرگترین سازمان مردم نهاد استان، ۱۵ هزار نفر را تحت پوشش دارد.

وی در پایان از حضور ۵۷ هزار معتاد در ۵۴۷ مرکز مجاز درمان اعتیاد در استان خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.