۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶
کد خبر: 590664

کارگران همواره در طول ســال های پس از انقلاب تمام ســختی ها را بــه جان خریده و حامی نظام و انقــلاب بوده اند.

ناکام ماندن دشمنان در تحریک کارگران علیه نظام

قدس آنلاین- کارگران همواره در طول سال‌های پس از انقلاب تمام سختی‌ها را به جان خریده و حامی نظام و انقلاب بوده‌اند و از ابتدای انقلاب تاکنون هرگز اجازه نداده‌اند که دشمنان قسم خورده انقلاب و ایران با استفاده از حربه مطالبات و اعتراضات به حق صنفی و... از آن‌ها سوءاستفاده کنند؛ زیرا خود آن‌ها خیل عظیم مردم انقلابی و مبارز با رژیم گذشته را تشکیل می‌دادند و به حق و به فرموده امام امت به عنوان مستضعفان و حتی محرومان و پابرهنگان، صاحبان اصلی انقلاب بوده و هستند.
بنابراین در مقاطع حساس انقلاب مانند دفاع مقدس، در صف اول جبهه‌ها حضور گسترده داشته و ندای امام و رهبری را لبیک گفته‌اند. امروز نیز در خط مقدم الگوی اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری معظم انقلاب نقش بارز و مشخصی در تولید و رونق اقتصادی دارند، اما متأسفانه در طول سال‌های گذشته تلاش‌های ارزنده و بارزی در جهت صیانت و ارتقای حقوق مادی و معنوی آن‌ها از سوی مسئولان صورت نگرفته است که مواردی همچون اصلاح قانون کار، مداخله در امور تشکل‌ها و گسترش مناطق آزاد به روشنی مشخص کننده این موضوع است.
کارگران در تمام برهه‌های حساس و سرنوشت ساز انقلاب، دوشادوش دیگر دلسوزان و پاک سیرتان نظام و حتی فراتر از مسئولیت خودشان به صیانت و حفاظت از تولید و خودکفایی کشور همت گمارده‌اند، اما متأسفانه طبق گزارش‌ها و آمارهای اعلام شده، دستمزد آن‌ها پایین‌تر از سبد معیشتی جامعه است.
جامعه کارگری که حدود ۱۳ میلیون کارگر و با احتساب خانواده هایشان حدود ۵۰ درصد جامعه را تشکیل می‌دهند با همه تبعیض‌ها و بی عدالتی‌هایی که در حقشان شده است و به دلیل مشکلات مالی و فشار اقتصادی، اغلب حتی نخواهند نتوانست برای ایام عید برنامه ریزی کنند و مدت زیادی است که سفر را فراموش کرده و به حالت رؤیا برای آن‌ها درآمده است.
از طرف دیگر، قشر کارگر با انضباط‌ترین مؤدی مالیاتی است و در حالی که هنوز حقوق خودش را دریافت نکرده است ابتدا مالیات آن را می‌پردازد در حالی که برخی صنوف و مشاغل با درآمدهای نجومی، فرارهای مالیاتی عمده‌ای دارند و اهتمام جدی نیز از سوی مجلس و دولت درباره دریافت مالیات از آن‌ها در سال‌های اخیر وجود نداشته است.
گسست طبقاتی و معیشتی کارگران با سایر اقشار جامعه متأسفانه روز به روز در حال طولانی شدن است و به طبع خانواده‌های آن‌ها نیز در بستر زمان، از برخی نیازها و ملزومات اولیه زندگی محروم خواهند شد.
این در حالی است که کارگران قشر عظیمی از مردم همین کشور هستند و نداشتن روحیه و انگیزش کافی آن‌ها و خانواده هایشان، مستقیم به خود جامعه تزریق خواهد شد.
از این رو، کارگران باید دارای شرایطی باشند تا بتوانند از طریق آن با فراغ خاطر به فعالیت در محیط‌های کاری بپردازند و حقوقی در شأن خودشان دریافت نمایند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.