گیلان- معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری رشت گفت:هم اکنون کارگروهی در حال بررسی کارشناسی ۲۲۳ متقاضی احداث واحد بوم گردی در ۲۹ روستای شهرستان است.

۲۲۳متقاضی احداث واحد بوم گردی در رشت

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از فرمانداری رشت  ،مهندس منا ابروفراخ در کارگروه فنی بوم گردی شهرستان رشت،اظهار کرد:هم اکنون کارگروه در حال بررسی کارشناسی ۲۲۳ متقاضی احداث واحد بوم گردی در ۲۹ روستای شهرستان است.

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری رشت افزود:آمادگی کامل کارشناسان فنی دهستان‌ها و دهیاران جهت هدایت ‌راهنمایی متقاضیان به لزوم توجه به پایداری و حفاظت منابع در گردشگری اکولوژیک یا اکوتوریسم از ضرورت های اجرای بومگردی روستایی در شهرستان است که این مدل دارای یک بعد سیما و منظر روستایی است و آن را از سایر انواع گردشگری و طبیعت گردی متمایز می کند.

ابروفراخ تصریح کرد:حفاظت از میراث طبیعی،فرهنگی و مذهبی در عرصه های گردشگری و فرهنگ سازی و آموزش، برنامه ریزی ها تحقق می بخشد که در ساختار کاهش معکوس مهاجرت روستایی هم نقش بسزایی خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه شهرستان تمام تلاش خود را می نماید که زمینه اجرای طرح به طور کامل محقق شود، افزود: التزام به انجام فعالیت هایی که کمترین پیامد منفی زیست محیطی را دارد از جمله شاخص های اجرای مثبت بومی گردی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.