بجنورد-معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده، برای رسیدن به وضعیت مطلوب در خدمات مشاوره ای به دانش آموزان، باید ۷۰ مشاور به نیروهای استان افزوده شود.

مدارس خراسان شمالی ۷۰ نیروی مشاور کم دارد

به گزارش قدس آنلاین، علی شورزاده در نشست خبری اظهار کرد: اکنون ۲۵۳ مشاور در مدارس استان حضور دارند که با اولویت و رویکرد ارائه خدمات مشاوره ای به دانش آموزان مقطع متوسطه اول فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: در وضعیت کنونی، برای هر ۱۵ دانش آموز یک ساعت خدمات مشاوره ای در مدارس ارائه می شود.

راه دسترسی به اردوگاه دانش آموزی بجنورد اجرا می شود

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: راه دسترسی به اردوگاه دانش آموزی شهید چمران بجنورد اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای این اردوگاه در سال ۷۴ آغاز شد و تاکنون به طول کشیده است افزود: اجرای این پروژه از سال ۹۲ شتاب گرفته است اما بهره برداری از این پروژه ۲۰ ساله، در انتظار ایجاد راه دسترسی است.

وی تصریح کرد: راه دسترسی به این اردوگاه منطبق بر راه دسترسی سد بش قارداش است که توسط شرکت آب منطقه ای در حال اجرا است و این شرکت تعهد داشته که در قبال دریافت زمین، این پروژه راهسازی را اجرا کند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: با پیگیری های استانداری و با رایزنی های انجام شده، شرکت آب منطقه ای به ساخت راه دسترسی مکلف شده و امید می رود این اردوگاه سال آتی برای حضور دانش آموزان مهیا شود.

شورزاده درباره اجرای اردوگاه دانش آموزی در اسفراین گفت: این اردوگاه اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل آن ۶ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: اردوگاه دانش آموزی شیروان نیز دیگر پروژه در حال ساخت است که پیگیر هستیم تا با تخصیص اعتبارات، به اجرای آن سرعت داده شود.

اعزام ۷۰۰۰ دانش آموز به اردوهای راهیان نور

شورزاده با اشاره به اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور گفت: بر اساس اهداف، امسال هفت هزار دانش آموز استان به اردوهای راهیان نور اعزام می شوند و در مرحله نخست، سه هزار و ۲۰۰ دانش آموز به این اردوها اعزام شده اند.

وی با بیان اینکه اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور در حال انجام است، افزود: تدابیر لازم برای تامین ایمنی دانش آموزان در این اردوها اتخاذ شده است و اتوبوس ها به لحاظ فنی بررسی می شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار کرد:سال گذشته هفت هزار و ۳۶ نفر از دانش آموزان استان به اردوهای راهیان نور اعزام شدند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.