ظریف استفاده از ارز ملی و برقراری روابط کارگزاری بین بانک‌های ایرانی و دیگر کشورها را از جمله روش‌ها برای حل مشکلات بانکی برشمرد و افزود: روابط کارگزاری بعد از مدت‌ها توقف شروع شده، ولی هنوز در حال شکل‌گیری است.

به گزارش قدس آنلاین، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور انجام سفری به چند کشور در منطقه بالکان و شرق اروپا روز گذشته وارد بلگراد پایتخت صربستان شد، امروز (سه‌شنبه) در نشست مشترک تجاری ایران و صربستان حضور یافت.

وی پیش از شرکت در این نشست طی اظهاراتی با اشاره به حضور شرکت‌هایی از بخش خصوصی و همچنین دانش بنیان در این سفر، عنوان کرد: این شرکت‌ها امکانات بسیار زیادی در کشورهای خارجی دارند.

ظریف با بیان اینکه برخی موانع برای آنها وجود دارد، خاطرنشان کرد: معروفترین موانع بانکی است که ما روش‌های مختلفی را برای حل این مشکل به کار بردیم که یکی از مهمترین روش‌ها استفاده از ارز ملی است که در برخی کشورها انجام شده و در برخی نیز در حال انجام است و علاوه بر آن روش‌های سنتی مثل روابط کارگزاری بین بانک‌های ایرانی و خارجی وجود دارد که بعد از مدت‌ها توقف بحمدالله شروع شده، ولی هنوز در حال شکل گیری است.

وزیر خارجه افزود: مشکلات دیگری وجود دارد از جمله مشکلات ساختاری به خصوص فقدان شرکت‌های بزرگ صادراتی که انشاءالله با کمک بخش خصوصی این موضوع حل و فصل خواهد شد.

همایش مشترک تجاری ایران و صربستان با حضور وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، سه تن از وزرای دولت صربستان، رئیس اتاق بازرگانی صربستان و بیش از ۷۰ شرکت بزرگ صربی و ایرانی در بلگراد برگزار شد.

ظریف روز گذشته به منظور انجام سفری به چند کشور در منطقه بالکان و شرق اروپا و در اولین مقصد این سفر وارد بلگراد پایتخت صربستان شد، وی قرار است به بلغارستان، کرواسی و بوسنی و هرزگوین نیز سفر کند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.