یک رسانه آمریکایی از گلایه های وزیر خارجه ایالات متحده و رئیس کارکنان کاخ سفید از دخالت های «جرد کوشنر» در وظایف آنها خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا و «جان کلی» رئیس کارکنان کاخ سفید، در مورد دخالت های «جرد کوشنر» داماد دونالد ترامپ، در امور وزارت خارجه ایالت متحده گلایه کرده اند.

در همین رابطه تیلرسون بطور مرتب از حضور کوشنر در امور مربوط به وزارت خارجه آمریکا، اموری که همواره از سوی کارکنان دیپلماسی اداره می شود، گلایه دارد اما با این وجود کوشنر مسئول امور مناقشات اسرائیل-فلسطین و همچنین روابط آمریکا-مکزیک و آمریکا-چین است.

علاوه بر کوشنر، «نیکی هیلی» نمانیده آمریکا در سازمان ملل و «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی این کشور نیز در امور مربوط به وزارت خارجه دخالت می کنند که این امر نیز مورد ناراحتی تیلرسون شده است.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه آمریکا ضمن دلخوری از اینکه داماد دونالد ترامپ، نماینده واشنگتن در سازمان ملل و مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مسائل سیاست خارجی دخالت می‌کنند، گفته است: «نمی‌توانیم ۴ وزیر خارجه داشته باشیم».

پیشتر نیز خبرها و گزارش های متعددی درباره اختلافات تیلرسون با شخص دونالد ترامپ و حتی تصمیم تیلرسون برای کناره گیری از سمت وزارت خارجه آمریکا منتشر شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.