تولیت آستان قدس رضوی گفت: دفاع امام و رهبری از دولت‌ها دفاع از گفتمان آن‌ها بوده است و اینکه دستگاهی مطلقاً موردحمایت باشد، نیست و تنها گفتمانی که موردتوجه امام و رهبری مورد تأکید است.

رئیسی: جریان روشنفکر کشورمان در برابر غرب خودباخته است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در سخنانی در جمع طلاب و روحانیون مدرسه علمیه معصومیه اظهار داشت: حوزه علمیه باید همواره حامی و یاور نظام اسلامی باشد، چون انقلاب اسلامی برخاسته از متن حوزه و دین است و حوزه همواره باید حامی نظام باشد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره بر نگاه انقلابی تأکید دارند،گفت: باید نسبت به مسائل نظام حساس بود و اگر این حساسیت از حوزه گرفته شود و نظام خود را وابسته به حوزه نداند آسیب جدی ایجاد می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: نگاه به نیازمندان و محرومان در جامعه باید موردتوجه باشد، توجه به بیگانگان و این که گره‌های کشور باید به دست بیگانگان رفع شود نگاه اشتباهی است.

رئیسی با اشاره به ارزش و اهمیت عدالت اظهار داشت: در مفاهیم دینی خداوند به عدالت تأکید زیادی کرده است، مقام معظم رهبری فرمودند در این دهه تلاش کردیم پیشرفت کنیم و عدالت داشته باشیم اما عدالت در کشور ایجاد نشد.

وی گفت: اصل مبارزه با ظلم مورد تأکید اهل‌بیت(ع) بوده است، مقابله با ظلم و کمک به نیازمندان همواره مورد توجه ائمه(ع)بوده است، هر جا که با مشکل روبرو هستیم نظیر اقتصاد و آسیب‌های اجتماعی به دلیل آن است که مسئولان امر از دیدگاه امام راحل و رهبری فاصله گرفتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آرمان‌های انقلاب اسلامی شعاری نیست بلکه تمدنی است که انقلاب اسلامی در راستای ترویج آن فعالیت می‌کند، مبارزه با ظلم و استکبار در متن انقلاب است و جامعه بشری می‌تواند الگو بگیرد.

رئیسی با بیان اینکه فساد هرروز مردم را رنج می‌دهد، تصریح کرد: امروز در آستانه چهلمین سال انقلاب اسلامی باید به کاستی‌هایی که وجود دارد توجه شود، برخی از فساد و آسیب‌ها، تبعیض ،فساد، فقری که در کشور وجود دارد زیبنده نظام اسلامی نیست و می‌توان با سازوکارهای نظام اسلامی سالم با مفاسد مقابله کرد.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت:  مردم با نداشتن و فقر می‌سازند اما هیچ‌گاه با تبعیض نمی‌سازند، دفاع امام و رهبری از دولت‌ها دفاع از گفتمان آن‌ها بوده است و اینکه دستگاهی مطلقاً موردحمایت باشد، نیست و تنها گفتمانی که موردتوجه امام و رهبری مورد تأکید است.

وی گفت: اشخاصی که از امام و انقلاب دم می‌زدند موردحمایت امام راحل و رهبری بوده و هستند، حمایت امام و رهبری از مسئولان حمایت گفتمانی است و نه حمایت مطلق از شخص و اشخاصی بلکه در راستای کمک به مردم و عمل به وظیفه و گفتمان انقلاب اسلامی تعریف می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: خط امام راحل نورانی و روشن و عبودیت و اخلاص و استکبارستیزی و دشمن‌شناسی و توجه به ولایت‌فقیه است.

رئیسی تصریح کرد: جریان روشنفکری در کشور ناسالم متولد شد و به راه خود ادامه می‌دهد، جریان روشن‌فکری در کشورهای هم‌جوار ما به ارزش‌های دینی توجه دارند نه اینکه در برابر فرهنگ غرب از خودباختگی داشته باشد، دانشجو و طلبه  سیاسی کسی است که نیازهای جامعه را موردتوجه قرار داده و بر اساس آن فعالیت کند.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: طلبه انقلابی بر اساس نیازهای کشور باید فعالیت کند و در برابر نفوذها ایستادگی کرده و حوزه را در برابر هجمه واکسینه کند.

وی گفت: همه ما به‌عنوان طلبه این مسئولت را داریم که در برابر مشکلات تردیدی به خود راه ندهیم، برخی طلاب با دیدن برخی صحنه‌ها دچار گله و تردید می‌شود اما موظف هستیم به آنچه تکلیف داریم عمل کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.