در حالی که اعضای شورای شهر تهران در چهل و هشتمین جلسه خود به ۶ ایراد فرمانداری تهران مبنی بر طرح ترافیک ۹۷ رسیدگی و به آن رای دادند، این طرح اصلاح شده هنوز به فرمانداری تهران ابلاغ نشده است.

عدم ابلاغ طرح ترافیک ۹۷ به فرمانداری/ اجرای طرح ترافیک منوط به تایید فرماندار تهران

به گزارش قدس آنلاین، طرح ترافیک ۹۷ چندی قبل از سوی معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران به شورای اسلامی شهر تهران ارائه شد و این طرح ترافیک پس از تصویب در شورای اسلامی شهر تهران به فرمانداری تهران تقدیم شد تا کمیته انطباق هم به بررسی کامل آن بپردازد و رای خود را برای این منظور اعلام کند.

کمیته انطباق فرمانداری تهران نیز پس از بررسی‌های کارشناسی به ۶ بند از ۹ بند طرح ترافیک ۹۷ ایراداتی را وارد دانست و آن را برای اصلاح به شورای اسلامی شهر تهران بازگرداند.

نظر معاون فرمانداری تهران درباره طرح ترافیک ۹۷ 

بیست و هشتم بهمن ماه بود که غلامحسین آرام؛ معاون فرمانداری تهران با اشاره به برخی از بندهای طرح جدید ترافیک ۹۷  گفت: برخی از بندهای این طرح مغایر با قانون بوده که مغایرت‌های قانونی را به شورای شهر ارسال کرده‌ایم.

وی ادامه داد: اگر شورای اسلامی شهر ایرادات قانونی ارائه‌ شده را پس از رسیدگی، تصحیح کند احتمال اجرای  طرح وجود دارد اما اگر ایرادات مورد قبول قرار نگیرد و شورای شهر به اجرای طرح اصرار داشته باشد این طرح به شورای حل اختلاف ارسال می‌شود.

معاون فنی و عمرانی فرماندار تهران توضیح داد: شورای شهر تهران ۱۰ روز فرصت دارد تا در مورد ایرادات بندهای این طرح نظر خود را اعلام کند و اگر در این فرصت نظری از سوی شورای شهر اعلام نشود، طرح ترافیک ۹۷ باطل خواهد شد.

آرام اظهار کرد: در صورت باطل شدن طرح ترافیک ۹۷، طرح قدیمی به‌اجرا در می‌آید.

وی درباره بندهایی که مورد اعتراض فرمانداری واقع شده است، توضیح داد: چند بند مورد اعتراض فرمانداری تهران قرار گرفت که یکی از آنها مربوط به دریافت عوارض‌ها است.

معاون فنی و عمرانی فرماندار تهران افزود: در طرح جدید فردی که دارای پلاک خودروی زوج است و منزل وی نیز در محدوده زوج و فرد قرار دارد باید عوارض ریالی پرداخت کند در صورتی که این خودرو در طرح قدیمی باید به‌صورت رایگان تردد می‌کرد و عوارض ریالی را نمی‌پرداخت.

محتوای ایرادات فرمانداری تهران به طرح ترافیک ۹۷

علی اعطا؛ سخنگوی شورای شهر نیز پس از اعتراض فرمانداری تهران به برخی بندهای طرح ترافیک ۹۷ اعلام کرد: فرمانداری ۶ ایراد به مصوبه شورای شهر داشته است؛ نخستین ایراد شکلی بود که عنوان کردند باید تعداد حاضرین و آراء قید می‌شد.

وی با بیان اینکه پنج اشکال نیز به اصل مصوبه گرفته شده است، گفت: یکی از بندها مربوط به محدوده دوم یا زوج و فرد بود که در این نامه قید شده است که اولا در این خصوص ابهام وجود دارد و دوم اینکه با سیاست‌های کلی دولت مبنی بر افزایش نیافتن عوارض خدمات مغایرت دارد.

اما هشت روز پس از عودت دادن طرح ترافیک ۹۷ به شورای شهر، اعضای شورا در چهل و هشتمین جلسه (ششم اسفند ماه)، به بررسی اعتراضات کمیته انطباق فرمانداری پرداختند و برخی اصلاحیه‌ها را مدنظر قرار دادند.

محسن هاشمی رفسنجانی؛ رئیس شورای شهر تهران نیز در پایان جلسه بررسی طرح ترافیک ۹۷ اظهار کرد: در این جلسه ایرادات و اشکالات فرمانداری تهران نسبت به تعیین نرخ عوارض تردد وسایل نقلیه در محدوده مرکزی شهر تهران و سایر اشکالات مطرح شد.

وی ادامه داد: تمامی مواردی که از سوی اعضای شورای شهر تهران به‌عنوان پاسخ به اعتراض فرمانداری تهیه شده بود مورد موافقت اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت و این درحالی بود که در برخی از موارد نیز اعضا به نظر قبلی خود پافشاری کردند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به تمهیدات درنظرگرفته‌شده برای اقشار خاص همانند جانبازان ۲۵ و ۲۵ درصد به بالا و همچنین خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و عکاسان بیان کرد: در طرح ترافیک جدید همانند گذشته تسهیلاتی برای ورود جانبازان ۲۵ و ۲۵ درصد به بالا درنظر گرفته شده که در این بخش هزینه ورود خودروی آنها توسط شهرداری تهران پرداخت خواهد شد ضمن اینکه به خبرنگاران مبلغی کمتر از یک میلیون تومان که البته این رقم نیز بسته به میزان ورود به طرح خواهد بود پرداخت خواهند کرد.

هاشمی گفت: البته تصمیماتی هم برای وانت‌بارها و کامیون‌ها برای ورود به طرح ترافیک در سال آینده گرفته شده که این اصلاحات مورد موافقت اعضا قرار گرفت و به کمیته تطبیق فرمانداری تهران ارسال خواهد شد.

اما با گذشت دو روز از بررسی ایرادات کمیته انطباق فرمانداری تهران توسط اعضای شورای اسلامی شهر تهران، هنوز این مصوبه به فرمانداری تهران تقدیم نشده است.

عدم ابلاغ طرح ترافیک ۹۷ به فرمانداری تهران

غلامحسین آرام؛ معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره طرح ترافیک ۹۷ اظهار کرد: این طرح هنوز از سوی شورای شهر تهران ابلاغ نشده است.

وی افزود: گویا برخی اصلاح‌ها از سوی اعضای شورای شهر تهران انجام گرفته اما به محض ابلاغ این طرح، بررسی‌ها انجام می‌گیرد و در صورت رفع اشکال‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

گفتنی است که اجرای طرح ترافیک ۹۷ منوط به تایید نهایی کمیته انطباق فرمانداری تهران است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.