سازمان هواشناسی اعلام کرده امروز و فردا شمال و شمال غربو دامنه‌های زاگرس بارانی است و در مناطق سردسیر شمال غرب و غرب کشور بارندگی به صورت برف پیش بینی می شود.

برف در شمال غرب کشور/باد و باران در دامنه‌های زاگرس

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: گزارش های هواشناسی بیانگر شروع فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور است.

احد وظیفه افزود: امروز در شمال غرب، غرب، سواحل غربی خزر، بخش هایی از جنوب غرب و به تدریج در دامنه های البرز مرکزی  و دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی شاهد ابر، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد خواهیم بود که در مناطق سردسیر شمال غرب و غرب کشور بارندگی به صورت برف پیش بینی می شود و در مناطق مستعد، بارش تگرگ هم دور از انتظار نیست.

وی تاکید کرد: در شرق و جنوب شرق کشور نیز، امروز رشد ابر و رگبار پراکنده باران گاهی با رعد و برق و وزش باد رخ می دهد و از شرق رگبار و رعد و برق در جنوب فارس و شمال هرمزگان تشدید می شود و خلیج فارس هم امروز مواجه است.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور  ادامه داد: فردا چهارشنبه از ناپایداری در شمال غرب کشور کاسته می شود و در دامنه های جنوبی زاگرس، جنوب، جنوب شرق، شرق و بخش هایی از شمال شرق و به صورت پراکنده در نواحی مرکزی و غرب کشور ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می دهد که بارش در ارتفاعات زاگرس به صورت برف خواهد بود.

وظیفه تاکید کرد: فردا همچنین بارش ها در استان های فارس، غرب بوشهر، هرمزگان به ویژه شمال و غرب این استان، جنوب غرب کرمان، نیمه شرقی خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی و برخی نقاط سیستان و بلوچستان شدت بیشتری خواهد داشت و در برخی نقاط جنوب شرق و جنوب کشور پدیده تگرگ دور از انتظار نیست. همچنین فردا در برخی نقاط جنوب شرق کشور شاهد وزش باد شدید خواهیم بود.

وی در پایان گفت: این سامانه بارشی روز پنجشنبه در نوار شرقی کشور سبب بارش پراکنده و وزش باد شده و به تدریج از کشور خارج می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.