گرمسار-نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس با بیان اینکه دولت به دنبال کاهش هزینه ها است، گفت: چهار هزار و ۷۰۰میلیارد تومان برای تحقق مطالبات داروخانه‌های کشور تخصیص یافت.

۵ هزار میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها پرداخت می شود

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا کاتب عصر سه‌شنبه در همایش بسیج جامعه پزشکی گرمسار بابیان اینکه چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از اسناد خزانه برای تحقق‌ مطالبات داروخانه‌های کشور تخصیص‌یافته است، ابراز داشت: با توجه به اینکه کشور در شرایط نامساعد اقتصادی قرار دارد بنابراین همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های اضافی در کشور شود.

وی ضمن بیان اینکه ۲۵ هزار میلیارد تومان از هزینه عمومی کشور صرف بهداشت و درمان می‌شود، افزود: دولت در مقایسه با هزینه های جاری با کسری ۷۰ هزار میلیارد تومانی مواجه است بنابراین کاهش هزینه‌های اضافی در دستور کار وزارت بهداشت و درمان گنجانده شده است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس بابیان اینکه در طرح تحول سلامت چهار هزار میلیارد تومان برای بیمه ۱۰ میلیون نفر هزینه شده است، ابراز داشت: در طرح تحول سلامت پرداخت هزینه‌های درمانی از سوی مردم از ۳۸ درصد به هشت درصد کاهش پیدا کرد که توانستیم در این حوزه بار دغدغه مردم را از تعرفه‌های پزشکی به حداقل برسانیم.

کاتب از راه‌اندازی سیستم الکترونیک  خدمات درمانی خبر داد و تصریح کرد: با توجه به پیشرفت تکنولوژی باید همگام با علوم روز حرکت کنیم که در بخش درمانی افراد در هر سازمانی که بیمه باشند بدون ارائه دفترچه بیمه، خدمات بیمه‌ای موردنیاز خود را به‌صورت الکترونیکی دریافت خواهند کرد.

وی افزود: دولت در سه حوزه امنیت، آموزش و سلامت در حال تدوین برنامه‌های جامع است چرا که تامین این سه مؤلفه می‌تواند در رشد و پیشرفت کشور موثر باشد بنابراین مسئولیت‌پذیری همه بخش‌های جامعه می‌تواند این اهداف را در جامعه تحقق بخشد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.