تربت جام ـ معاون فرهنگی واجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: ماندگاری زائرین در بقاع متبرکه دارای پیام های فرهنگی است و استقبال مردم در حوزه های فرهنگی و عمرانی بیشتر خواهد شد .

ماندگاری زائرین در بقاع متبرکه دارای پیام های فرهنگی است

حجت الاسلام جمال ایزدی در حاشیه سفر به تربت جام در بازدید از بقعه متبرکه قاسم انوار در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین افزود: بقاع متبرکه مایه آرامش هستند برای مردم وجود پرخیروبرکتی دارند و مقام معظم رهبری تکلیف فرمودند بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شود و در سال های اخیر در بقاع متبرکه قاسم انوار خدمات خوبی انجام شده است و ضرورت دارد تا این بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شود.

وی از فعالیت هیئت امناء بقاع متبرکه قاسم انوار تقدیر کرد وگفت: فعالیت های انجام شده در راستای سیستم روشنایی با همکاری خیرین شهرستان ستودنی است و چنین برنامه هایی باعث ماندگاری زائرین خواهد شد و برگزاری مراسم های فرهنگی می تواند ماندگاری زائرین را در چنین فضایی بیشتر کند.

معاون فرهنگی واجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: ماندگاری زائرین در این بقاع متبرکه دارای پیام های فرهنگی است و استقبال مردم  در حوزه های فرهنگی و عمرانی بیشتر خواهد شد.

وی همچنین به وضعیت قاسم انوار که جز آثار میراث فرهنگی است اشاره کرد و گفت: میراث فرهنگی ضوابط خاص خودشان را داشته و اگر این قوانین نبود در توسعه این امکان شتاب بیشتری  انجام می شد و زمینه را برای زائرین بیشتر فراهم می گردید و ما ملزم به رعایت این قوانین هستیم و باید با این شرایط همکاری کنیم و بخاطر همین قوانین این بقعه مسکوت مانده است که باید در جهت ایمنی بنا با اداره میراث فرهنگی مکاتبه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.