گیلان- رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت: افزایش قیمت ارز، موجب افزایش قیمت خارجی شده و رکود بازار، ۳۵۰ هزار تن برنج داخلی را در انبارها دپو کرده است.

دپوی ۳۵۰ هزار تن برنج داخلی در انبارها

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از جهادکشاورزی گیلان، علیرضا شعبان‌نژاد در خصوص وضعیت کالاهای اساسی در استان با اشاره به اینکه برنج یک قوت اصلی غذای مردم محسوب می‌شود،گفت:بنا به اظهارات برخی از عمده فروشان برنج،افزایش قیمت ارز،موجب افزایش قیمت خارجی شده است در صورتی که برنج کیفی داخلی به میزان متنابهی در انبارهای بخش خصوصی به دلیل رکود بازار دپو شده است.

وی افزود:در حال حاضر ۳۵۰هزار تن برنج داخلی در استان موجود است.

رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان در خصوص وضعیت مرغ و تخم‌مرغ گیلان گفت:در روزهای اخیر بدلیل تلفات ناشی از آنفلونزای مرغی و اعلام آمادگی جهاد کشاورزی برای خرید تخم مرغ وارداتی، ۴عامل فروشگاههای بزرگ معرفی شده‌اند، تا مشکل استان در این خصوص حل شود.

وی ادامه داد:یک عامل (فروشگاه بزرگ)نسبت به خرید،حمل و توزیع تخم‌مرغ به میزان ۲۵تن اقدام کرده است و بقیه عامل معرفی‌شده به دلیل عدم تامین منابع برای خرید تخم مرغ که نقدی است، موفق نشده اند.

شعبان‌نژاد خاطرنشان کرد:به دلیل عدم استقبال اصناف مربوطه با افزایش قیمت تخم‌ مرغ رو به رو بوده ایم.

وی تصریح کرد: قیمت تخم‌مرغ با قیمت هر شانه ۱۲۶هزار ریال و قیمت مرغ زنده امروز به قیمت ۴۹هزار و ۷۰۰تا ۵۰هزار ریال بوه و در بازار برای مصرف کننده به طور میانگین ۷۲هزار ریال است.

رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان در خصوص وضعیت شیر و لبنیات در استان گفت:بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار در سال گذشته مقرر شد هر لیتر شیر به قیمت هزار و ۴۴۰تومان خریداری شود ولی در مجموع عملیاتی نشد و در نهایت تصمیم گرفته شد،قیمت این محصولات صد تومان کاهش یابد و به قیمت ۱۳۴۰تومان خریدای شود.

وی افزود:در نهایت در کشور شیر به قیمت ۱۲۵۰تومان خریداری شد و در استان در حال حاضر هر لیتر شیر از هزار و ۵۰تا هزار و ۱۰۰تومان خریداری می‌شود.

علیرضا شعبان‌نژاد از ذخیره سازی سیب و پرتقال برای شب عید خبر داد و گفت:در حل حاضر ۶۰۶تن سیب و ۷۰۰تن پرتقال ذخیره سازی شده است.

وی افزود: ۵۵۰تن پرتقال ذخیره شده به سردخانه های رشت انتقال یافته است و ۱۵۰تن در سردخانه های شرق گیلان موجود است.

رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان خاطرنشان کرد:برای تامین نان مردم نیز در حال حاضر ۸۳هزار و ۸۹۰تن گندم در استان ذخیره شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.