بجنورد- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی گفت: در راستای ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی در رسته فرش، تفاهم‌نامه‌ای چهار جانبه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای، سازمان منابع طبیعی، شرکت شهرک های صنعتی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه جوادالائمه خراسان شمالی منعقد شد.

انعقاد تفاهم نامه ۴ جانبه رسته فرش در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی، محمدرضا رضایی اظهارداشت:  نشست مدیران و مسئولین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای، سازمان منابع طبیعی، شرکت شهرک های صنعتی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه جوادالائمه خراسان شمالی در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان برگزار و تفاهم نامه مذکور به امضاء رسید .

رضایی با بیان اینکه طبق  تفاهم نامه منعقده ؛ اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آموزش های مهارتی را به مردم روستاهای هدف ارائه خواهد داد، افزود: شرکت شهرک های صنعتی استان نیز که از سال ۹۰ در خوشه فرش فعالیت دارد، جهت بازاریابی، شرکت محصولات تولیدی در نمایشگاه های داخلی و خارجی و ... اقدام خواهد کرد.

وی ادامه داد: قرارگاهی با عنوان پیشرفت و آبادانی توسط سپاه راه اندازی شده که رسالتش محرومیت زدایی در روستاهاست و با این رویکرد چهار دهستان گیفان، شیرین سو، حصارچه و راستقان هدف قرارداد فرش انتخاب شده اند.

رضایی درخصوص علت انتخاب این چهار دهستان گفت: «فرش بافی» معیشت و اشتغال اصلی ساکنان این چهار دهستان است.

وی تصریح کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه جوادالائمه خراسان شمالی نیز در این تفاهم نامه در فروش محصولات بافندگان فرش همکاری خواهد نمود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی افزود: در قرارداد ذکر شده وظیفه اداره کل منابع طبیعی استان کمک به کاهش استفاده از اراضی ملی و کمک به پرداخت بخشی از هزینه های طرح است.

محمدرضا رضایی با بیان اینکه با اجرای این تفاهم نامه حدود ۵۰۰ نفر از روستائیان فعال در زمینه تولید و بافت فرش به بازار متصل می شوند، هدف از اجرای این تفاهم نامه را ایجاد اشتغال پایدار در بازار فرش عنوان کرد.

وی هچنین از بیمه روستائیان دهستان های هدف تفاهم نامه خبر داد و افزود: در این طرح نرخ مشارکت زنان در بازار کار مشاغل خانگی افزایش یافته و نرخ بیکاری کاهش می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.