ایلام- دبیر اجرایی خانه کارگر استان ایلام گفت: در سطح استان ایلام بیش از ۲۸۰ هزار نفر از کارگران و خانواده های آنان از خدمات و حمایت تشکیلات خانه کارگر استان برخوردار هستند و حمایت از این قشر تلاشگر و مولد را وظیفه ای همگانی می دانیم.

حمایت از جامعه کارگری؛ وظیفه ای همگانی

هدایت چراغی روز چهارشنبه در گفتگو با قدس آنلاین با بیان اینکه خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران در ایلام نیز همچون سایر نقاط کشور، نمایندگی و تشکیلات استانی دارد، اظهار داشت: این تشکیلات در راستای وظایف قانونی و تشکیلاتی خود، به کارگرانی که چرخ اقتصاد کشور مدیون تلاش آنهاست، ارائه خدمت می کند.

وی با اشاره به اینکه حمایت مادی و معنوی از حقوق کارگران و پشتیبانی از این قشر زحمت کش جامعه در مقابل مشکلات و مصائب آنها، وظیفه ذاتی این تشکیلات کارگری است، افزود: این مجموعه صنفی بر حسب وظیفه خود همواره با کارگران و کارفرمایان در ارتباط بوده و با رصد مسائل و مشکلات جامعه کارگری، با همکاری کارفرمایان و مسئولان مربوطه بسیاری از مشکلات جامعه کارگری را مرتفع ساخته است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان ایلام با اشاره به عضویت بیش از ۲۸۰ هزار نفر از کارگران ایلامی و خانواده های تحت تکفل آنان در تشکیلات خانه کارگری این استان، خاطرنشان ساخت: از این تعداد بیش از ۶۲ هزار و ۲۰۰ نفر بیمه شده اجباری بوده و در بین بیمه شدگان خاص نیز کارگران ساختمانی با جمعیتی بالغ بر ۱۶ هزار و ۸۰۰ نفر بیشترین گروه ثبت نامی در خانه کارگر استان را شامل می شود.

 چراغی بیمه شدگان تبعی کارگران استان عضو این خانه را ۱۵۰ هزار و ۸۲۹ نفر برشمرد و تصریح کرد: ۶ هزار و ۱۶۴ عضو این خانه بازنشسته و یک هزار و ۴۲۷ نفر هم از کارگران عضو، ازکار افتاده اند و تحت حمایت این تشکیلات صنفی قرار دارند.

وی با تأکید بر اینکه قشرکارگری بیش از سایر اقشار جامعه به حمایت دولتمردان و مجلسیان نیازمند است، بیان داشت: کارگران به عنوان قشری تلاشگر و مولد در عرصه صنعت، تولید و خدمات در کشور، بایستی از لحاظ مادی و معنوی بیش از پیش مورد توجه دولتمردان و مسئولان قرار گیرند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان ایلام با اشاره به مشکلات کاری کارگران، یادآور شد: عدم امنیت شغلی، قراردادهای فصلی و موقت، کم بودن حق و حقوق، تعویق چندین ماهه حقوق، کسورات بیمه ای و شرایط شغلی نامناسب و ...، از بزرگترین مشکلات جامعه کارگری استان است که امیدواریم با حمایت و همکاری و همراهی مسئولان و کارفرمایان، شاهد احقاق حقوق همه جانبه جامعه کارگری در سطح استان و کشور باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.