وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه روند جذب سرمایه‌گذاری خارجی رو به رشد است، گفت: برای رشد ۸ درصدی پایدار نیازمند ۱۸۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری هستیم.

به گزارش قدس آنلاین، محمد شریعتمداری امروز در حاشیه هفدهمین همایش حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان با اشاره به ایجاد دفتری تحت عنوان «جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی» در وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این دفتر در طول سال ۱۳۹۶ فعالیت مستمری داشته و حدود ۱.۹ میلیارد دلار سرمایه‌های خارجی به صورت سرمایه‌گذاری FDI برای فعالیت‌های تولیدی با تصویب شورای عالی سرمایه‌گذاری جذب کرد. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه از دولت یازدهم تاکنون ۹.۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مصوب به تصویب شورای عالی سرمایه‌گذاری رسیده است گفت: از مجموع ۲۴۴ طرح سرمایه‌گذاری ۴۰ طرح به بهره‌برداری سیده و بقیه در مراحل مختلف اجرا هستند و فقط یک طرح بازگشتی بوده و از سرمایه‌گذاری منصرف شده است. 

وی بیان داشت: این موارد نشان می‌دهد که سیاست‌های متخذه دولت در جذب سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور و همچنین جذب سرمایه‌های خارجی روند رو به جلویی را در پیش گرفته است. 

شریعتمداری افزود: برای رشد ۸ درصدی پایدار نیازمند ۱۸۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری هستیم که بخشی از آن از منابعی که خود کشور تولید می‌کند و بخشی از سرمایه‌گذاری خارجی که برای دسترسی به هدف ۲۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در سال در بخش صنعت باید کارها و سرمایه‌گذاری گسترده‌تری انجام شود. 

وی با اشاره به واردات تخم‌مرغ گفت: این تصمیم در راستای تنظیم بازار توسط وزارت جهاد کشاورزی پس از بروز آنفلوانزای مرغی و از بین رفتن گله‌های مرغ تخم‌گذار صورت گرفت و در شرایطی که کمبود کالایی در بازار ایجاد می‌شود لازم است، تا با اقدامات به موقع برای تعادل قیمت بازار را با سیاست‌های اجرایی مختلف کنترل کرد. 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.