بشرویه-فرماندار بشرویه افزود: باید بحث های ترویجی را جدی بگیرید و نگاه ها به مقوله های مهم نباید احساسی باشد بلکه با قبول واقعیت ها و شرایط موجود ،در مسیر ترویج آموزش و نشان دادن شرایط موجود به کشاورزان برای مدیریت بهتر انجام شود.

وضعیت بحرانی دشت بشرویه و شیوه های نوین کشاورزی برای کشاورزان تشریح شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه ، "علی رضا زمان زاده" ظهر امروز در نهمین نشست شورای حفاظت آب که در بشرویه برگزار شد با اشاره به اینکه باید کشاورزان به علم نوین کشاورزی مجهز شوند گفت:نظام صنفی در جهت  حمایت از کشاورزان گام برمی دارد که بسیار خوب است و باید  توجه داشت در کنار آن بحث های ترویجی و آموزشی و کارشناسی را برای کشاورزان از مالک تا برزگر را انجام دهند.

فرماندار بشرویه افزود: باید بحث های ترویجی را جدی بگیرید و نگاه ها به مقوله های مهم نباید احساسی باشد بلکه با قبول واقعیت ها و شرایط موجود ،در مسیر ترویج آموزش و نشان دادن شرایط موجود به کشاورزان برای مدیریت بهتر انجام شود.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان همواره راه های علمی را قبول کرده اند گفت: کشاورزان نیاز دارند تا علاوه بر آگاهی از شرایط موجود آبی و کشاورزی،روش های درست و نوین در حوزه کشت و آبیاری را آموزش ببیند و نظام صنفی  باید در این مسیر قدم های بیشتری بردارند.

زمان زاده با اشاره به وضعیت قنوات برخی روستاها گفت: در حوزه قنوات  برخی روستاها وضعیت بسیار بحرانی است و انتظار است تا مدیریتی اعمال شود که کشاورزان در شرایطی قرار نگیرند که زندگی آنان به سمت بیکاری پیش رود.

فرماندار بشرویه تصریح کرد: خوشبختانه روش های نوین از کشت تا آبیاری این امکان را میدهد که با کمترین میزان آب بتوان بهترین مدیریت را در سطح کشت داشت تا بالاترین عملکردها نصیب کشاورزان گردد که در این راستا طرح لوله گذاری موتور پمپ ها در راستای صرفه جویی آب و افزایش عملکرد بسیار خوب بوده است.

وی افزود: در حال حاضر اعتباری حدود ۱۶ میلیارد تومان برای این طرح آماده است که هر کدام از کشاورزان موتورپمپ ها می توانند با بهره مندی از این فرصت ، در این راستا حرکت کنند و از سوی دولت قریب به ۸۰درصد هزینه های لوله گذاری را متقبل شده تا در این وضعیت خشکسالی کشاورزان بتوانند با مدیریت بهتر منابع آبی سطح زیر کشت خود را هم افزایش دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.