زاهدان- استاندار‏سیستان و بلوچستان گفت: ٩٠ درصد معتادان مراکز ترک اجباری، پس از خروج از این مراکز مجدداً به اعتیاد برمی گردند که باید دانشگاه ها با انجام مطالعات پژوهشی در این زمینه کمک کنند.

بکارگیری مطالعات دانشگاهیان در مراکز درمانی برای پیشگیری از بازگشت افراد به اعتیاد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری؛ سید دانیال محبی امروز در نشست بررسی مسائل مراکز ترک اعتیاد دادگاه محور، اظهار داشت: بخش زیادی از علل اعتیاد افراد، مربوط به کمبود محبت و نیاز به توجه در خانواده است.

وی با بیان اینکه مصرف دخانیات و اعتیاد در استان کم است، افزود: به دلیل تأثیر طبیعت خشک و خشن استان بر افراد، شدت اعتیاد در بین معتادان استان بالا است.

استاندار با تاکید بر توجه به مسائل فرهنگی و فرهنگسازی تقبیح مصرف مواد مخدر، از رسانه ها و صدا و سیما خواست برای آشنایی بیشتر خانواده ها و افراد با عوارض اجتماعی و جسمانی حاصل از استعمال مواد مخدر و دخانیات تلاش کنند.

محبی همچنین نقش پژوهش و مطالعات دانشگاهی را در بررسی علل اعتیاد مجدد افراد را پس از ترخیص از مراکز ترک اعتیاد اجباری را خواستار شد.

وی هم افزایی و همکاری دستگاه های متولی را در امر درمان و ترک معتادان در مراکز ترک اعتیاد دادگاه محور و مراکز اجتماع محور را مورد تاکید قرار داد و توانمندسازی و مهارت آموزی افراد تحت درمان در این مراکز را ضروری خواند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.