اراک- نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: تعیین متولی برای ساماندهی فضای سبز منطقه سده اراک ضروری است، چراکه این محدوده هزار هکتاری نقش مهمی در کنترل آلودگی هوای شهر اراک دارد.

تعیین متولی برای ساماندهی فضای سبز منطقه سده اراک لازم است

 به گزارش قدس انلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی علی اکبر کریمی، وی در جریان بازدید مسئولان استان مرکزی از فضای سبز جنوب غربی شهر اراک، اظهار داشت: حق ساکنین مناطق سنجان و کرهرود تضییع گردیده و انتظاری که به سبب افزوده شدن به محدوده کلانشهر اراک داشته اند برآورده نشده است.

وی افزود: در حال حاضر شهرداری سنجان به شهرداری بزرگی مبدل شده و دیگر ماهیت منطقه ای گذشته را ندارد، اما متاسفانه این منطقه با بی سرو سامانی رها شده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اکثریت مناطق کشور از جمله استان تهران که بهترین شرایط امکاناتی را دارد، دارای یک محیط تفریحی مناسب هستند که مسئولان به چنین مناطقی به دیده یک سرمایه می نگرند و در واقع از منطقه قم تا همدان در این پهنه هیچ منطقه ای به این میزان سرسبز نیست.

کریمی تصریح کرد: دره سده سنجان، کرهرود و فیجان ظرفیت ویژه نهفته ای است که نباید از آن غافل شویم، منطقه مذکور حدود یک هزار هکتار مساحت دارد و باید این منطقه را فیلتر ریه های شهر اراک بدانیم.

وی ادامه داد: نقش منطقه سده برای شهر اراک یک نقش ممتاز است و در شرایط کنونی ایجاد منطقه ای سبز به لحاظ شرایط هزینه ای و سهمیه ای آب اقدامی دشوار است، درختانی با قدمتی تاریخی و بسیار تنومند را رها کرده ایم و بسیاری از سوء استفاده گران چوب های این منطقه را به فروش می رسانند و اگر این شرایط ادامه پیدا کند می تواند منجر به نابودی این ظرفیت عظیم گردد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این منطقه به لحاظ شرایط گردشگری نیز می تواند استفاده بسیار داشته باشد، تعیین متولی برای این منطقه امری ضروری است زیرا به یک منطقه از شهر اراک مبدل شده اما رسیدگی به این منطقه از قدرت برنامه ای یک شهردار خارج است، زیرا مشغله کاری و فکری یک شهردار بسیار زیاد است.

کریمی بیان کرد: به سرانجام رساندن وضعیت این منطقه تنها با تعیین یک متولی ممکن می شود و متولی این طرح باید شهرداری باشد، زیرا این منطقه جزیی از کلانشهر و درحریم کلانشهر اراک است، پیشنهاد می دهیم یک سازمان عمران منطقه سده تاسیس شود و از اختیاراتی که وزارت کشور به سازمان های ذیل شهرداری ارائه می دهد بهره مند شود و با اختیارات ویژه تولی گری بافت مسکونی و فضای سبز منطقه را بر عهده گیرد.

وی ابراز داشت: تصمیم گیری برای این منطقه نیازمند تهیه یک طرح شامل وضعیت کنونی و برنامه آتی است، مسئولیت تهیه این طرح برعهده جهاد کشاورزی گذاشته شده و این سازمان تنها محدوده زراعی منطقه را مورد مطالعه قرار داده که باید اصلاح و به شهرداری بازگردانده شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ساماندهی ورودی منطقه سنجان و فیجان یکی دیگر از مباحث مهم است که به معضلی جدی تبدیل شده و در طرح های مورد اجرا در این منطقه باید سرانه امکانات عمومی درمانی، آموزشی و غیره مدنظر قرار گیرد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.