یزد- کارگاه «خلاقیت مادر و کودک با رویکرد کتابخوانی» به همت مسئول و کتابداران کتابخانه عمومی امام علی(ع) یزد با هدف پرورش خلاقیت و ایجاد عادت مطالعه در کودکان در غرفه بخش جنبی نمایشگاه کتاب یزد برگزار شد.

برپایی کارگاه «خلاقیت مادر و کودک» در نمایشگاه کتاب یزد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، این کارگاه در فضایی شاد و پرجنب و جوش و با حضور مادران و کودکان یزدی و فعالان حوزه کودک برگزار شد.

در ابتدای این برنامه محترم جره‌ئی، کتابدار خلاق اردکانی و قصه‌گوی برتر استان، قصه «گوساله لجباز» را برای حاضران اجرا کرد که با استقبال شرکت‌کنندگان نمایشگاه قرار گرفت.

در ادامه این کارگاه نرگس زارع‌زاده، کارشناس کودک ضمن تشکر از رئیس و کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان یزد و حضور پررنگ آنها در نمایشگاه کتاب استان، این امر را نشانه توجه ویژه به سرمایه‌گذاری برای کودکان و بالا بردن سطح آگاهی خانواده‌ها برای ایجاد عادت مطالعه ارزیابی کرد.

وی افزود: هدف این کارگاه، آموزش مفاهیم کلیدی تربیتی به کودکان از طریق مطالعه و کتاب‌خوانی است.

وی پس از آن به معرفی کتاب «قصه حفظ زمین»، «راهنمای حفاظت محیط زیست در محل کار»، «۳۶۵ راه برای شاد کردن کودکان» و مجموعه «قصه‌های حیوانات در قرآن» پرداخت.

محسن رفیعی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان یزد نیز در بخشی از این کارگاه آموزشی در جمع کودکان و خانواده‌های شرکت کننده در نمایشگاه کتاب استان با اشاره به ضرورت تشکیل چنین کارگاه‌هایی، گفت: برگزاری این برنامه‌ها می‌تواند نقش به سزایی در جذب مخاطبان به ویژه کودکان به کتابخانه و کتاب‌خوانی داشته باشد.

وی افزود: ارائه راهکارهایی برای ایجاد عادت مطالعه در کودکان از جمله مواردی است که باید در اجرای چنین برنامه‌هایی موردتوجه قرار گیرد تا شرکت‌کنندگان به صورت عملی بتوانند راه‌های ارتباط و انس با کتاب را بیاموزند.

اهدای کتاب به کودکان حاضر در این برنامه، ارائه راهکارهای پرورش خلاقیت از طریق بازی، نقاشی، کاردستی و آموزش مفاهیمی مانند سپاسگزاری، صلح و دوستی، حفظ محیط زیست، اجرای بازی‌های سنتی و ساخت موشک‌های کاغذی از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این کارگاه بود.

در پایان این کارگاه نیز رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد با اهدای لوح سپاس و هدیه، از همکاران خود در کتابخانه عمومی امام علی(ع) و مربی کارگاه، قدردانی کرد.

دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان یزد از پنجم اسفندماه آغاز شده و تا یازدهم این ماه ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.