بجنورد- شانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت خراسان شمالی همزمان با سراسر کشور در شهرستان های استان با ١٠ حوزه امتحانی برگزار شد.

 شانزدهمین آزمون قرآن و عترت خراسان شمالی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی؛ معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی اظهار داشت: در سال جاری شانزدهمین آزمون حفظ و مفاهیم قرآنی با شیوه جدید و نوین و با مشارکت سه نهاد فرهنگی قرآنی از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، اداره کل اوقاف و امورخیریه  و اتحادیه تشکل های قرآنی استان برگزار شد.

رضا رضایی  با اشاره به اینکه آزمون سراسری قرآن و عترت در ٢٤ رشته برگزار شد، حفظ از یک جزء تا کل قرآن کریم، مفاهیم قرآن کریم، معارف اهل بیت(ع)، مفاهیم نهج البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه و مفاهیم خطبه فدکیه  را از جمله رشته های این آزمون برشمرد.

وی با اشاره به اینکه در این آزمون ٢ هزار و ٢١٣ نفر شرکت کردند، افزود: از این تعداد قرآن‌آموز شهرستان بجنورد ٩٠٤ نفر، شیروان ٣٣٣ نفر، اسفراین ٢٥٥نفر، مانه و سملقان ١٣٨ نفر، جاجرم ١٢٩ نفر، گرمه ١٢٧ نفر، فاروج ١٢٠ نفر، راز و جرگلان ١٠٨ نفر ، صفی آباد(اسفراین) ٥١ نفر، روستای خرق(فاروج) ٤٨ نفر را به خود اختصاص داده‌اند.

رضایی، تقویت، وحدت و انسجام برنامه ها و فعالیت های سازمان و نهادهای قرآنی و سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی موسسات و مراکز قرآنی را از اهداف این آزمون اعلام کرد.

وی ابراز خرسندی کرد: بتوانیم با مشارکت نهادهای فرهنگی و قرآنی گام های مثبت و ارزنده ای در راستای توسعه و تعالی فرهنگ ناب قرآنی و معرفی شایسته سیره اهل بیت (ع) به مردم به ویژه جوانان و نوجوانان برداریم.

گفتنی است؛ آزمون گروه حفظ  صبح امروز پنجشنبه ١٠ اسفند ماه سال جاری ساعت ٨ و ٣٠ دقیقه صبح و زمان آزمون ترجمه و مفاهیم قرآن کریم و گروه معارف هم ساعت ١٠ صبح امروز با حضور فعالان و قرآن آموزان استان خراسان شمالی برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.