قدس آنلاین: حجت الاسلام والمسلمین رضازاده جویباری از برگزاری همایش ملی برگزیدگان نهج البلاغه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصلی تهران خبر داد.

همایش ملی برگزیدگان نهج البلاغه برگزار می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد رضازاده جویباری روز یکشنبه در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران با اشاره به برگزاری مسابقه حفظ و مفاهیم نهج البلاغه تصریح کرد: با توجه به عدم ورود نهادهای رسمی در برگزاری این مسابقات، پنج دوره از این مسابقات را برگزار کردیم که مرحله اول ششمین دوره مسابقات سراسری کتابخوانی نهج البلاغه در بیش از 400 حوزه و 300 شهرستان برگزار شد.
وی ادامه داد: علاقمندان باید کتاب ها و جزوه هایی را تهیه و مطالعه کرده و در آزمون شرکت می کردند که برگزیدگان سه نوبت مرحله اول در همایش ملی برگزیدگان نهج البلاغه روز پنجشنبه 29 تیرماه در تهران گردهم می آیند.
حجت الاسلام والمسلمین رضازاده تصریح کرد: آزمون متمرکز نهج البلاغه روز پنجشنبه با حضور 4 هزار نفر درتهران برگزار و پس از آن همایش ملی نهج البلاغه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین محمدی رییس مرکز توسعه فعالیت های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصلی تهران برگزار می شود.
رییس موسسه قرآن و نهج البلاغه با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی تصریح کرد: کتاب هایی با عنوان "راه روشن" تدوین شده که شرح حکمت های نهج البلاغه است و از طریق نهادهای مختلف در اختیار علاقمندان به معارف علوی در سراسر کشور قرار گرفته تا با مطالعه شرح حکمت های نهج البلاغه در مسابقه کتابخوانی شرکت کنند.
دبیر همایش ملی برگزیدگان نهج البلاغه با اشاره به اینکه حدود 30 هزار نفر در سه نوبت اول در آزمون های حضوری شرکت کردند، خاطرنشان کرد: از این تعداد 4هزار نفر برای مرحله دوم دعوت شدند که از این تعداد نیز 200 نفر برای مرحله نهایی انتخاب می شوند که اواخر شهریورماه برگزار می شود.
وی با تاکید بر ضرورت تشویق به مطالعه کتاب معارف علوی گفت: مبلغ 700 میلیون تومان جوایز و سفرهای زیارتی برای مرحله اول در نظر گرفته شده تا علاقمندان تشویق شوند.
حجت الاسلام والمسلمین رضازاده ادامه داد: بخشی از بودجه برگزاری مسابقات را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متقبل شده است، بخشی را نیز سازمان اوقاف و امور خیریه پرداخت می کند.
رییس موسسه قرآن و نهج البلاغه با بیان اینکه کارهای فرهنگی کار هزینه بر و سختی است، ابراز داشت: موسسات غیردولتی مشکلات خاص خود را دارند و گاهی اوقات در تامین هزینه های معمولی نیز دچار مشکل هستیم، ما متاسفانه ردیف بودجه هم نداریم.
دبیر همایش ملی برگزیدگان نهج البلاغه ادامه داد: در زمینه ورزش هزینه های زیادی انجام می شود اما فاصله کارهای فرهنگی با کارهای دیگر از لحاظ هزینه خیلی زیاد است که مسئولان باید فکر جدی در این زمینه بکنند.
وی از افزایش 40 درصدی استقبال مردم از مسابقات نهج البلاغه خبرداد و اظهار داشت: تعداد حوزه های برگزاری مسابقات نیز نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرد.
حجت الاسلام والمسلمین رضازاده خواستار همکاری نهادهای مختلف از جمله صدا و سیما در برگزاری مسابقات فرهنگی شد و تاکید کرد: از صدا و سیما گلایه داریم که برای تبلیغ تیزرهای تبلیغاتی مسابقات فرهنگی نهج البلاغه درخواست هزینه دارند، بارها نیز به سختی پیگیر دیدار با رییس سازمان صدا و سیما شدیم.
پایان پیام/

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.