اهواز_ رییس هیات گلف خوزستان با تاکید بر این که این رشته دیگر ورزش پولدارها نیست، گفت: سعی داریم ورزش گلف را در سطح استان بیش از پیش گسترش دهیم وکشف استعدادها اولویت اصلی هیات است.

کشف استعدادها اولویت اصلی هیات گلف خوزستان است

به گزارش قدس آنلاین، رضا علیجانی اظهارکرد: تصمیم ویژه ای را برای گسترش ورزش گلف در سطح استان گرفته‌ایم. این که اقشار مختلف مردم با هر بودجه ای بتوانند در این رشته مشغول به فعالیت شوند بسیار مهم است؛ شاید پیش از انقلاب دیدگاه مردم نسبت به ورزش گلف مختص حضور پولدارها بود اما اکنون این دیدگاه تغییر کرده است و مسوولان ورزش کشور توانسته اند با بهره برداری از چند زمین گلف، ورود طرفداران این رشته را تا حدودی فراهم کنند.

رییس هیات گلف خوزستان با بیان این‌که ما نیز استعدادیابی های مناسبی را در این زمینه انجام  خواهیم داد تا بتوانیم قهرمان پروری کنیم، افزود: فرآیند استعدادیابی علمی را در نظر گرفته ایم و فکر می کنم در آینده ای کوتاه مدت بتوانیم قهرمانان زیادی را معرفی کنیم، البته باید چندین مکان را برای توسعه ورزش گلف در سراسر کشور ایجاد کنیم.

وی گفت: هیات گلف استان برای اینکه استعدادهای نوجوانان و جوانان این رشته را کشف کند، در کنار سرمایه گذاری، صرف وقت و همچنین هزینه های اولیه، تمام توان خود را برای به نتیجه رسیدن این مهم به کار بسته است. در این راستا از روزهای آینده تبلیغات خود را به‌طور مستمر و دائم برای جذب علاقه مندان در سطح شهر انجام می‌دهیم.

علیجانی درباره وضعیت فعلی گلف خوزستان نیز بیان کرد: در مقایسه و ارزیابی عملکرد هیات گلف استان ها در سطح کشور، خوزستان همواره سال ها است که جزو برترین‌ها شناخته می شود و این مرهون زحمات همه عزیزانی است که قبل از من عهده دار این مسوولیت بوده اند.

وی درباره عملکرد این ورزش در سال ۹۶، گفت: در سال جاری چندین عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی کشوری را به دست آوردیم و تعدادی از ورزشکاران نیز در مسابقات انتخابی تیم‌های ملی گلف حائز مقام‌های برتر شدند. همچنین در مسابقات لیگ برتر باشگاه های کشور تیم های خوزستانی مدعی کسب مقام های اول تا سوم هستند.

رییس هیات گلف خوزستان افزود: امیدوارم با حمایت های مدیر کل ورزش و جوانان استان بتوانیم در سال ۹۷ نیز همچنان جزو هیات های برتر کشور قرار بگیریم.

وی با بیان این که گسترش فعالیت‌ها در شهرستان‌های مختلف استان در دستور کار هیات قرار گرفته است، گفت: چشم‌انداز ما رشد و شکوفایی نسل جوان و بالا بردن سطح سلامت و نشاط جامعه از طریق توسعه گلف به عنوان یک ورزش همگانی و ارتقا سطح گلف به عنوان یک ورزش مفرح است.

علیجانی بیان کرد: گلف ارزان‌ترین رشته ورزشی در کشور و خوزستان است. ما در ابتدای کار برای مدتی از علاقه‌مندان به گلف هزینه‌ای دریافت نمی کنیم و حتی وسایل و امکانات بازی را به صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم.

 وی در پاسخ به این سوال که به نظر می رسد آن طور که شایسته است این ورزش در استان معرفی نشده است، اظهارکرد: بله، یکی از علت هایی که رغبتی برای شناسایی بیشتر این ورزش در استان نداشته ایم، به تهیه تجهیزات آن برمی گردد. تجهیزات گلف در فروشگاه های ورزشی به سختی پیدا می شود و ما با توجه به بودجه ای که در اختیار داریم باید در تهران به دنبال تجهیزات دسته دوم باشیم. از سویی تجهیزاتی که فدراسیون در اختیار ما قرار می دهد محدود است و ما نمی توانیم تبلیغات بیشتری داشته باشیم.

رییس هیات گلف خوزستان همچنین در پاسخ به این سوال که آیا موافقید که عموم مردم به گلف به عنوان یک ورزشی که عده خاصی توان پرداختن به آن را دارند نگاه می کنند؟ گفت: به این صورت نیست که عده خاصی به این ورزش بپردازند و بیشتر ورزشکاران ما اصطلاحا "بچه پولدار" نیستند و به خاطر علاقه این رشته را انتخاب کرده اند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.