زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با احداث راه آهن چابهار -زاهدان - میلک، یک مسیر ترانزیتی ریلی از دریای عمان تا کشورهای آسیای میانه ایجاد خواهد شد که توسعه اقتصادی و اجتماعی استان و منطقه را در پی دارد.

احداث راه آهن چابهار- زاهدان- میلک توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه را در پی دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری؛ سید دانیال محبی امروز به منظور بازدید و بررسی آخرین وضعیت اجرای پروژه ها در مناطق جنوبی استان، از قطعات مختلف پروژه راه آهن چابهار - زاهدان -میلک بازدید کرد.

وی گفت: طول مسیر این پروژه ٦١٠ کیلومتر از دروازه شرقی اسکله شهید بهشتی چابهار واقع در دریای عمان آغاز شده و با عبور از شهرهای نیکشهر، ایرانشهر و خاش در نهایت به زاهدان متصل می شود.

استاندار با بیان اینکه اجرای این طرح یکی از برنامه های مهم در جهت تحقق أهداف اقتصاد مقاومتی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری می باشد، اهداف اصلی این طرح را ایجاد کریدور ریلی شرق کشور، اتصال بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور به شبکه ریلی، کمک به توسعه سواحل مکران، اتصال کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آبهای آزاد و ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی استان و منطقه برشمرد.

محبی مبلغ اولیه قرارداد احداث این طرح را ٢ هزار و ٤١ میلیارد تومان ذکر کرد و ادامه داد: این پروژه دارای ٨ قطعه می باشد که عملیات اجرایی ٦ قطعه از آن پیشرفت فیزیکی ٤٢درصد در بخش زیرسازی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.