۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 591208

رشت - فرماندار شهرستان رشت گفت: مسکن مهر برای رسیدن به حداقل شرایط مطلوب آموزشی نیاز به ۲۸ واحد آموزشی و ۳۰۰ کلاس درس دارد که در حال حاضر فاصله زیادی با این هدف داریم.

مسکن مهر رشت ۲۸ مدرسه نیاز دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی فرمانداری رشت ، سیدمحمد احمدی در جلسه ای که با حضور قائم مقام وزیر راه، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل راه و شهرسازی و نوسازی مدارس استان و جمعی از روسای ادارات شهرستان که در فرمانداری شهرستان رشت برگزار شد، اظهار کرد: از میزان ۲۱ هزار و ۶۰۰ واحد هدفگذاری شده در مسکن مهر رشت تاکنون ۱۵ هزار و ۶۰۰ واحد تحویل داده شده است.

فرماندار شهرستان رشت افزود:در حال حاضر مسکن مهر رشت مجهز به ۶ باب مدرسه دو شیفته، مسجد، کلانتری، پمپ بنزین و یک باب درمانگاه اورژانس که توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شود، می‌باشد.

وی گفت: تاسیس واحد درمانی یکی از مهم‌ترین ملزومات سایت مسکن مهر رشت است که قرار بود توسط اداره کل راه و شهرسازی زمینی به این امر اختصاص یابد و تاکنون اقدامی انجام نگرفته اما فرمانداری اعتبار لازم را در سالجاری برای پروژه فوق اختصاص داده است.

احمدی تصریح کرد: مسکن مهر برای رسیدن به حداقل شرایط مطلوب آموزشی نیاز به ۲۸ واحد آموزشی و ۳۰۰ کلاس درس دارد که در حال حاضر فاصله زیادی با این هدف داریم؛ شهرداری رشت هم تعهداتی در خصوص آسفالت معابر داشته است.

وی با بیان اینکه برای تاسیس ایستگاه آتش نشانی سایت مسکن مهر رشت زمینی در اختیار شهرداری قرار گرفته اما تاکنون اقدامی انجام نشده،خاطرنشان کرد: برای آب شرب مسکن مهر یک مخزن هوایی ۱۵۰۰ مترمکعبی لازم است که براساس برآورد انجام گرفته به ۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

فرماندار شهرستان رشت خاطرنشان کرد: پروژه تصفیه خانه مسکن مهر تاکنون ۴۶ درصد پیشرفت داشته و ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه اعتبار لازم است، یکی از گلایه‌ها که اعلام می‌شود عدم تکمیل آورده از سوی متقاضیان است.

احمدی در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در مسکن مهر رشت، تصریح کرد: در حال ۳ واحد آموزشی، مشتمل بر ۳۰ کلاس درس در این سایت فعال است، عملا خارج از ظرفیت دانش‌آموز دارد. حتی نمازخانه مدرسه تبدیل به کلاس شده است.

وی افزود: در حال حاضر هم یک پروژه ۱۸ کلاسه در حال ساخت است که متاسفانه بنابه دلیل عدم اعتبارات لازم پیشرفت خاصی نداشته و اتمام این پروژه نیازمند ۶ میلیارد تومان اعتبار است؛ اخیرا مبلغی حدود ۲۰۰ میلیون تومان برای سه پروژه در شهرستان‌های رشت، لنگرود و انزلی اختصاص یافت که با وجود این منابع نمی‌توان پروژه‌های مسکن مهر را تکمیل کرد.

وی در ادامه گفت: پروژه‌های مسکن مهر از اعتبارات استانی برخوردارند و با این اعتبارات نمی‌توان مشکلات عدیده موجود در مسکن مهر را برطرف کرد لذا باید تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شود تا بتوانیم در مسکن مهر پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.