اصفهان- فرمانده انتظامی استان اصفهان از شناسایی فردی که با طراحی ربات جعلی در تلگرام اقدام به سرقت اطلاعات بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ کاربر اینترنت در کشور کرده بود، خبر داد.

دستگیری طراح ربات جعلی در تلگرام / سرقت از حساب بانکی ۲۱۰۰  نفر در کشور

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سردار مهدی معصوم بیگی اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب آنها، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد مالباختگان از یک ربات جعلی در تلگرام اقدام به خرید شارژ تلفن همراه و یا شارژ بسته های اینترنتی کردند که بلافاصله ماموران، عملیات شناسایی سازنده این ربات جعلی را در دستور کار قرار داده و با انجام یک سری اقدامات علمی و تخصصی و جمع آوری ادله های دیجیتالی عامل این برداشت ها در یکی از استان ها شناسایی شد.

سردار معصوم بیگی اظهار داشت: ماموران پلیس فتای استان پس از شناسایی محل سکونت مجرم طی هماهنگی با مقام قضائی به استان مربوطه اعزام و متهم را در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: با انتقال متهم به استان اصفهان و تحقیقات تخصصی از او مشخص شد وی با طراحی یک ربات جعلی در تلگرام تحت عنوان درگاه خرید شارژ تلفن همراه و بسته های اینترنتی توانسته اطلاعات بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ نفر از کاربران اینترنتی از استان های مختلف کشور ر که به این درگاه مراجعه می کردند را سرقت کند.

این مقام ارشد انتظامی استان  با بیان اینکه  متهم انگیزه اش از این کار را تفریح و سرگرمی و کسب درآمد برای خود عنوان کرده گفت: براساس اعترافات متهم وی تا کنون  مبلغ ۲ میلیارد ریال از حساب شهروندان برداشت کرده و برای اینکه شناخته نشود با وجوه سرقتی اقدام به خرید کارت شارژ، خرید پول های الکترونیکی، خرید ارز و سایر موارد در فضای مجازی کرده است.

سردار معصوم بیگی خاطر نشان کرد: متهم با تبلیغ این ربات با عنوان "تنها درگاه ارزان قیمت شارژ تلفن همراه و بسته های اینترنتی" در کانال ها و گروه های مختلف تلگرام اقدام به فریب کاربران می کرد که در این خصوص به همه هشدار می دهیم فریب این گونه تبلیغات را نخورند.

فرمانده انتظامی استان با پیچیده عنوان کردن این پرونده اظهار داشت: تلاش برای شناسایی مالباختگان و  کشف حساب هایی که این نوجوان برای خود باز کرده و وجوه سرقتی را به آنها منتقل کرده همچنان ادامه دارد.  

سردار معصوم بیگی در پایان خاطر نشان کرد :  شهروندان در صورت مشاهده هر گونه سایت مشکوکی می توانند از طریق شماره تلفن ۲۱۸۴۳۵۵ و یا بخش دریافت گزارشات مردمی وب سایت www.cyberpolice.ir و یا ایمیل Esfahan_fata@police.ir موضوع را به پلیس فتا اطلاع دهند.

دستگیری کلاهبردار ۳۵۰ میلیونی در فضای مجازی

فردی که اقدام به کلاهبرداری ۳۵۰ میلیونی از شهروندی در فضای مجازی کرده بود توسط ماموران پلیس فتای استان شناسایی و دستگیر شد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت :در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی از حساب بانکی وی مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال سرقت کرده بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی  در این رابطه گفت: شاکی مدعی بود مدتی پیش پیامکی با مضمون برنده شدن در قرعه کشی دریافت کردم که پس از تماس با فرستنده پیام از من درخواست کرد جهت دریافت پول به نزد عابربانک مراجعه کنم، پس از مراجعه به دستگاه عابربانک با شگردی خاص متوجه شدم فرد شیاد از حساب بانکی من مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال سرقت کرده است.

این مقام مسئول عنوان داشت:با انجام اقدامات تخصصی در فضای مجازی متهم که یک خانم بود شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: متهم در مواجه با مدارک و مستندات پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اعتراف و عامل موفقیت خود را ساده لوحی کاربران عنوان داشت.

سرهنگ مرتضوی در پایان بیان داشت:کلاهبرداری پیامکی از جمله جرائم جدیدی می باشد که امروزه کلاهبرداران از این شیوه برای سرقت از حساب شهروندان استفاده می کنند و کاربرانی که از این موضوع اطلاع نداشته و ناآگاه باشند در دام این شیادان گرفتار می شوند، لذا کاربران در صورت مواجه با این پیامک ها به آن اعتماد نکرده و به هیچ عنوان اطلاعات بانکی خود را در اختیار آن قرار ندهید و یا با آن فرد تماسی برقرار نکنید.

دستگیری سارق حرفه ای مغازه در خمینی شهر

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از دستگیری سارق حرفه ای مغازه و کشف اموال سرقتی از وی خبر داد

سرهنگ علی جعفری نژاد در تشریح این خبر گفت: شب گذشته ماموران گشت کلانتری ۱۳ خمینی شهر حین گشت زنی در منطقه مربوطه متوجه شدند شیشه یکی از مغازها شکسته شده وفرد مشکوکی داخل مغازه می باشد.

وی افزود: ماموران سارق را دستگیر کردند که در بازرسی بدنی از وی مقداریک میلیون ریال وجه نقد و تعداد ۶ بکس سیگار خارجی به مبلغ یک میلیون و ۴۰۰ هزار ریال کشف شد.

این مقام انتظامی ادامه افزود: متهم به همراه پرونده متشکله جهت تحقیقات بیشتر وکشف سرقت های احتمالی دیگر در اختیار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در پایان از شهروندان خواست: اصول ایمنی توسط مالکان مغازه ها در هنگاه ترک مغازه رعایت شود، استخدام افراد مطمئن وبا اعتماد، عدم نگهداری بیش از نیاز وجوه نقد واسناد مالی درمغازه ودر مکان های ناامن، در دسترس نبودن اموال قابل حمل وقیمتی، اطلاع داشتن از موجودی دقیق مغازه وانبار وکنترل دوره ای آن، هنگام ساخت وساز، خریدیااجاره محل کسب به استحکام وایمنی ساختمان به اندازه زیبایی آن اهمیت دهید. در صورت برخورد با هر گونه مورد مشکوک سریعاً موضوع را با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف سکه های اشکانیان در خوانسار

فرمانده انتظامی شهرستان خوانسار از کشف تعداد ۸ سکه "الیمایی" مربوط به دوره اشکانیان و دستگیری دو نفر خبر داد

سرهنگ ابراهیم توسلی گفت : ماموران انتظامی شهرستان خوانسار حین اجرای طرح ایست و بازرسی خودروهای مشکوک به یک وانت تویوتا مشکوک و جهت بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی از این خودرو بازرسی شد که تعداد ۸ عدد سکه عتیقه و قدیمی کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : طبق اعلام نظر کارشناسان میراث فرهنگی سکه های کشف شده معروف به "الیمایی" دوره اشکانیان می باشند و ارزش ریالی هر کدام ۲۰۰ میلیون ریال است.

سرهنگ توسلی اظهار داشت : در این رابطه یک خودرو توقیف و ۲ نفر دستگیر که پس از تشکیل پرونده برای اقدمات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خوانسار با اشاره به اینکه طبق نظر کارشناسان میراث فرهنگی سکه های کشف از لحاظ قدمت و دفینه بودن ارزش بالایی دارند تاکید کرد: نیروی انتظامی و قوه قضائیه با افرادی که قصد تاراج میراث فرهنگی و تاریخی کشور را دارند برخورد قاطع و قانونی می کنند.

توقیف ۶ میلیارد ریال فیلترقاچاق در شهرضا

ماموران انتظامی ایستگاه بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا در بازرسی از کامیون کشنده بنز یک محموله فیلتر روغن و هوای خودرو به ارزش ۶ میلیارد ریال را کشف کردند.

سرهنگ "محمد حسین بابا کلانی" فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری از ایستگاه به یک دستگاه کامیون کشنده بنز مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو تعداد ۶۰۰ کارتن فیلتر هوا و روغن خارجی فاقد مدارک گمرکی کشف شد.

سرهنگ بابا کلانی با اشاره به اینکه محموله کشف شده توسط کارشناسان ۶ میلیارد ریال ارزش گذاری شده است بیان داشت : در این رابطه راننده دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می زند که از تمام مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند. #

تغییر مسیر ناگهانی پراید ۴ مجروح برجای گذاشت

رئیس پلیس راه استان از برخورد یک دستگاه سواری پراید با کامیون کشنده ولوو در محور فولادشهر-نجف آباد و مجروحیت ۴ سرنشین پراید خبر داد و تصریح کرد:علت وقوع این حادثه توسط کارشناسان تصادفات جاده ای تغییر ناگهانی مسیر توسط پراید اعلام شده است.

سرهنگ حسین پورقیصری گفت: ماموران پلیس راه اصفهان-شهرکرد از برخورد یک دستگاه سواری پراید با کامیون کشنده ولوو در محور فولادشهر-نجف آباد مطلع و جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی راننده و ۳ سرنشین سواری پراید به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: علت وقوع این حادثه توسط کارشناسان تصادفات جاده ای تغییر ناگهانی مسیر توسط پراید اعلام شده است.

سرهنگ پورقیصری در پایان به رانندگان توصیه کرد: با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید، از عجله و شتاب در رانندگی بپرهیزید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.