ایلام- اسحاق جهانگیری معاول اول رئیس جمهور در همایش روز جهانی آینده گفت: متولدین دهه ۶۰ در هر مقطعی وارد شدند با مشکل مواجه شدیم. از زمان ورود به دبستان تا دبیرستان و دانشگاه و الان هم بحث اشتغال و در آینده موضوع سالمندی آنها باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

با افتخار من یک دهه شصتی ام!

قدس آنلاین- گروه استان ها- وحیدصدر: متولدین دهه ۶۰، این سیل جمعیتی که با سیاست های غلط دولتمردان آن دهه پا به عرصه حیات گذاشتند، از همان دوران ورود به مدرسه، سخت ترین شرایط را تجربه کردند چرا که برای ورود به سربازی دوره آموزشی بسیار حائز اهمیت است و شرایط سخت تحصیلی در مخروب ترین مدارس و به قول افسران آموزشی پادگان ها، زندگی در شرایط سخت برای این متولدین در نظر گرفته شد!

این روال ادامه داشت تا زمان کنکور، و کنکور هم به غولی بزرگ و بد بدن تبدیل شده بود و راهیابی به مراکز دانشگاهی برای این نسل به سخت ترین و دشوارترین مرحله زندگی مبدل شده بود و آنان که راه یافته مراکز علمی شدند، پس از فارغ التحصیلی ناامیدتر از مراحل قبل گذران زندگی می کنند، چرا که مرحله آخر گذر از سختی ها، یافتن کار است که سیل عظیمی از این جمعیت در یافتن کار و اشتغال ناکام مانده اند!

این ناکامی دلایل متعددی دارد و شاید مهمترین علت آن را ناکارآمدی سیاست های اشتغالی دولت ها دانست و در کنار آن عدم هماهنگی نظام آموزشی و بازار کار!

اما روی سخنم با شماست جناب آقای معاون اول رئیس جمهور!

اگر ما دهه شصتی ها نباشیم، شما هم معاون اول رئیس جمهور نبودید! اگر ما دهه شصتی ها نباشیم نه راهپیمایی های ایام الله پر صلابت است و نه حتی انتخابات ها!

آری ما دهه شصتی ها نسل سوخته ای هستیم از ورای سیاست های اشتباه دولتمردان در ۴۰ سال اخیر! سیاست هایی که منجر به ظهور «رانت» و «ژن خوب» و ... گردید، چرا که ما اغلب فرزندان ایران زمین که عاری از این مزایا هستیم فقط نظاره گریم، نظاره گر موفقیت های فرزندان شما که هم «رانت» را و هم «ژن خوب» را مزه کرده اند!

ما تنها تاوان این گناه را می دهیم که دهه شصتی هستیم و بایستی سربازانی مقاوم برای امام زمان شویم! آری که امام زمان سربازانی مقاوم می خواهد از بین آنها که سخت ترین شرایط زندگی در طول تاریخ را تجربه کرده اند! نسل های قبل و بعد از ما، آنان که رفاهیات گذشته و آینده را چشیده اند، راهی به میان لشکر آخرین امام نخواهند یافت!

بلی! این ما هستیم که چون سخت ترین شرایط زندگی را تجربه کرده ایم از محرومیت های فراوان دوران کودکی، نوجوانی و جوانی و در آینده میانسالی و کهنسالی، می توانیم به میان لشکر صاحب الزمان راه یابیم، نه شما که خوشی هایتان را گذرانده اید و بچه های دهه ۷۰، ۸۰ و ۹۰ و من بعد، در آسایش و رفاه خواهند زیست و سرباز امام زمان که سختی زندگی همچون دهه شصتی ها را نچشیده باشد، نمی تواند در رکاب ایشان قدم بردارد!

جناب آقای دکتر اسحاق جهانگیری!

جنابعالی که سالیان سال است در دولت های مختلف، مناصب بزرگ دولتی با حقوق های آنچنانی را داشته ای، برای رفع مشکلات دهه شصتی ها چه کرده ای؟ آیا خود شما جزو همان سیاست گذاران نبوده اید؟ آیا شما و فرزندانت و حتی فرزندان اقوام نزدیکت می دانید بیکاری یعنی چه؟ آیا می دانید داشتن شغل مناسب در دیگر کشورها، جزو اولین حقوق شهروندی است؟ آیا می دانید ایجاد شغل وظیفه دولت است؟ آیا ما باید به شما یادآوری کنیم که وظیفتان در قبال حقوق نجومی و آنچنانی، ایجاد شغل، رفاه و عدالت اجتماعی، ایجاد برابری و ... است؟ آیا این حق و حقوق فرزندان ایران زمین باید تنها به آقازاده های داری «ژن خوب» تعلق بگیرد؟

جناب دکتر اسحاق جهانگیری!

آیا ما دهه شصتی ها را فقط برای پر رونق کردن راهپیمایی ها و انتخابات ها می خواهید؟ آیا اگر کوچکترین حق شهروندی خود که همانا داشتن شغل و آزادی بیان است مطالبه کنیم باید «انگ» ایادی استکبار بر پیشانی مان بخورد؟ این در حالی است که نسل ما وفادارترین نسل به جمهوری اسلامی و مبانی آن بوده، هست و خواهد بود!

با افتخار اعلام می کنم که «دهه شصتی ام» و خطاب به دولتمردان می گویم:

اگر نمی توانید گرهی از مشکلاتمان حل کنید بر آن نیفزایید!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.