یزد - مدیر کل کمیته امداد استان با بیان اینکه در سالهای اخیر با وجود مشکلات اقتصادی مردم، کمک های خیرین به نیازمندان ۳۵درصد رشد داشته گفت: جشن نیکوکاری در استان با شعار «جوانه لبخند بکاریم » آغاز می شود.

آغاز جشن نیکوکاری در یزد با شعار «جوانه لبخند بکاریم»

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محسن علیزاده پیش از ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهارداشت: جشن نیکوکاری در استان با شعار «جوانه لبخند بکاریم » از روز ۱۶اسفند ماه در مدارس استان آغاز می شود و خیرین می توانند کمک های اهدایی خود را با همکاری آموزش و پرورش بین نیازمندان توزیع  کنند.

وی افزود: نیکوکاران می توانند کمک های خود را از طریق سامانه ۰۹۶۸۸۷۷به این نهاد پرداخت کنند و کمک ها از این طریق سریعتر جمع آوری شده و در کمترین زمان به دست نیازمندان می رسد .

علیزاده تصریح کرد : کمک های مردمی در روزهای پنج شنبه و جمعه به ترتیب در پایگاههای کمیته امداد و میعادگاه های نماز جمعه جمع آوری می شود و در سال گذشته بیش از دو میلیارد ریال کمک نقدی و غیر نقدی بین نیازمندان توزیع شد که امید است امسال این مبلغ افزایش یابد.

این مسئول ادامه داد: توانمند سازی مددجویان از اولویت های اصلی این سازمان است و اشتغالزایی مددجویان از طریق موسسات کاریابی و تسهیلات قرض الحسنه تا سقف ۵۰میلیون تومان در دستور کار این نهاد قرار دارد. تمام اقدامات این نهاد دارای پیوست فرهنگی بوده و توجه به برنامه ها ی فرهنگی از دیگر اولویت های کمیته امداد است .

وی با اشاره به ظرفیت بالای استان در زمینه درمان و خدمات بهداشتی و پزشکی گفت: یزد یکی از قطبهای درمان کشور است، به همین دلیل بیماران غیر بومی برای درمان به این استان مراجعه می کنند، در همین راستا در نظر داریم مجموعه های اقامتی را برای اسکان موقت مددجویانی که برای درمان به استان مراجعه می کنند در نظر بگیریم .

مدیر کل کمیته امداد استان در مورد طرح های این نهاد افزود : طرح اکرام ایتام در استان با استقبال خوبی مواجه شد و روز به روز تعداد حامیان ایتام در حال افزایش است اما در طرح محسنین به حمایت و همراهی بیشتری نیازداریم. 

  وی در خصوص تامین مسکن نیازمندان این نهاد گفت : در۲ سال  گذشته ۱۶۰۰خانوار تحت حمایت، فاقد مسکن بودند که هم اکنون این تعداد به بیش از ۷۵۰نفررسیده است. برخی از نیازمند ان برای تامین جهیزیه  و کمک هزینه ازدواج به کمک نیاز دارند و ما امیدواریم مردم خیر و نیکوکاران استان مانند همیشه یاریگرمان باشند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.