سمنان- استاندار سمنان با تأکید بر اینکه کمبود آب بحران اصلی استاندار سمنان است گفت: نوسانات قیمت ارز به چالش جدی اقتصاد کشور تبدیل شده است.

 نوسانات قیمت ارز به چالش جدی اقتصاد کشور تبدیل شده است

به گزارش قدس آنلاین، سید شهاب‌الدین چاووشی امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان اظهار داشت: کشور در حال حاضر از وضعیت اقتصادی خوبی برخوردار نیست و جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به پروژه‌های اقتصادی کشور برای رفع مشکلات اقتصاد در دستور کار است.

وی با بیان اینکه حمایت‌های سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مهم‌ترین عامل برای رفع مشکلات اقتصادی در کشور است اذعان کرد: طرح‌های جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی و تسهیل در امر سرمایه‌گذاری در دستور کار قرار دارد.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه این منطقه از ظرفیت‌های مطلوبی برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برخوردار است تصریح کرد: در همایش ملی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری نیز تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از پروژه‌های عمرانی و اقتصادی استان سمنان استقبال کردند.

وی اجرای آمایش سرزمینی را از شاخص‌ترین اهداف دولت برای توزیع عادلانه ثروت و ایجاد توسعه پایدار برشمرد و گفت: با اجرای طرح آمایش سرزمینی اقدامی مؤثر در راستای رفع مشکلات و نیازهای مردم هر منطقه انجام می‌شود.

چاووشی با تأکید بر لزوم شناخت نیازها و ضرورت‌هایی جامعه یادآور شد: دشمنان با ایجاد هجمه‌های متعدد فرهنگی و اقتصادی درصدد از بین بردن این نظام مقدس و مردمی هستند و مهم‌ترین حربه آنان ایجاد نوسان در قیمت ارز است.

وی ابراز داشت: این نوسانات قیمت ارز به یک چالش جدی برای اقتصاد کشور تبدیل‌شده است و این امر نیازمند رسیدگی ویژه مسئولان ارشد کشوری و کنترل این نوسانات است.

استاندار سمنان در ادامه به اشاره به اینکه آب یک مایه حیاتی برای تداوم نسل بشر و ایجاد توسعه پایدار است خاطرنشان کرد: استان سمنان یک منطقه کویری است که به‌شدت با بحران کمبود آب درگیر است و در این راستا طرح انتقال آب از دریای خزر با بهره‌گیری از ظرفیت‌های ویژه استان سمنان در دستور کار است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.