سنندج- مدیرکل ارشاد اسلامی فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: ۳۳۸ ناشر در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب استان حضور دارند.

حضور ۳۳۸ ناشر در هفتمین نمایشگاه کتاب/ رشد ۳۰ درصدی عناوین کتاب‌های منتشر شده در کردستان

به گزارش قدس آنلاین، جلال قلعه‌شاخانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های جمعی کردستان در سنندج اظهار کرد: نمایشگاه کتاب در استان کردستان تاکنون ۶ بار برپا شده و این بار شاهد برگزاری هفتمین نمایشگاه کتاب در استان کردستان هستیم که به صورت بین‌المللی برپا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هفتمین نمایشگاه کتاب از ۱۳ تا ۱۸ اسفندماه جاری در سنندج برپا می‌شود، افزود: در این نمایشگاه که در محل دائمی نمایشگاه‌های استان در سنندج برپا می‌شود، مهمانان داخلی و خارجی حضور خواهند داشت که ۲۱ نفر از مهمانان از اقلیم عراق هستند.

وی هدف از برپایی نمایشگاه‌های کتاب در استان را ترویج فرهنگ و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست و یادآور شد: بالا بردن سطح آگاهی جامعه، توسعه فرهنگی جامعه با عرضه کتاب، ایجاد موج‌آفرینی شور و نشاط، تشویق و ترغیب مردم به کتاب و کتابخوانی، ایجاد تعامل بین ناشران و مردم و توزیع مناسب و متعادل کتاب در سطح استان از جمله دیگر اهداف برپایی نمایشگاه کتاب در استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: در راستای مشارکت در نمایشگاه کتاب ۶۲۸ ناشر ثبت‌نام کردند که ۳۳۸ ناشر برای شرکت در نمایشگاه انتخاب شدند.

*برپایی۲۳۰ غرفه در نمایشگاه کتاب

قلعه‌شاخانی یادآور شد: در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب ۲۳۰ غرفه برپا خواهد شد و ۶۱هزار و ۲۹۵ عنوان کتاب در نمایشگاه در معرض دید قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه غرفه خانه مطبوعات نیز در نمایشگاه کتاب برای اهالی رسانه استان برپا می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود سه میلیون و ۱۲۵ هزار جلد از ناشران داخلی در نمایشگاه عرضه شود.

وی با اشاره به تعداد ناشران و عناوین کتاب استانی که در نمایشگاه خواهد بود، گفت: ۱۴ ناشر استان کردستان و دو هزار و ۲۰۰ عنوان کتاب در نمایشگاه حضور دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: حضور ۱۴ ناشر از اقلیم عراق با دو هزار و ۷۱۸ عنوان در ۴۱ هزار و ۸۵۵ جلد کتاب را در نمایشگاه کتاب شاهد خواهیم بود.

قلعه‌شاخانی همچنین به برنامه‌های جنبی نمایشگاه پرداخت و گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی علمی، برگزاری نشست‌های تخصصی فرهنگی و برپایی ایستگاههای نقاشی در حوزه کودک و نوجوان و همچنین تجلیل از چهره‌های شاخص کشوری از جمله برنامه‌های جنبی این نمایشگاه بود.

وی با تقدیر از برخی ادارات و مسوولان استان در راستای برپایی این نمایشگاه اضافه کرد: استانداری، دفتر نماینده ولی فقیه کردستان، شورای شهر، شهردار سنندج، استانداری و موسسین نمایشگاههای فرهنگی کشور از حامیان برپایی این نمایشگاه بودند.

*تخفیف ۳۰ درصدی فروش کتاب در نمایشگاه بین‌المللی

وی میزان تخفیف نمایشگاه کتاب را سی درصد عنوان کرد و بیان داشت: ۱۰ درصد توسط ناشر، ۲۰ درصد نیز از سوی ارشاد اسلامی استان و وزارت ارشاد تامین می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان توزیع کتاب به ویزه در حوزه کودک و نوجوانان در مناطق حاشیه شهر را از دیگر برنامه‌هایی دانست که در هفته جاری انجام می‌گیرد.

قلعه‌شاخانی یادآور شد: در استان کردستان ۵۹ ناشر وجود دارد که از این تعداد ۳۹ مورد فعال است و امسال نیز ۲۸۰ عنوان کتاب توسط ناشران یاد شده منتشر شدند که میزان تیراژ این تعداد عناوین کتاب در استان ۳۴۸ هزار و ۵۰۰ جلد بوده و رشد ۳۰ درصدی نسبت به سال قبل داشته است.

منبع:فارس 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.