قزوین_ کتاب زندگینامه نخستین شهید مدافع حرم استان قزوین با عنوان «یادت باشد» با حضور جمعی از خانواده های شهدا و مسئولان استانی رونمایی شد.

رونمایی از کتاب زندگینامه شهید مدافع حرم در قزوین

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در این مراسم که عصر شنبه در سالن تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، جمعی از خانواده های شهدا و مسوولان استانی حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم همسر نخستین شهید مدافع حرم استان قزوین از گردآورندگان زندگینامه این شهید تقدیر و تشکر کرد.

شهید حمید سیاهکلی مرادی نخستین شهید مدافع حرم استان قزوین  در روز ۴ اردیبهشت ماه ۱۳۶۸ در قزوین ولادت یافته و در ۵ آذر ماه سال ۹۴ در راه دفاع از حرم حضرت زینب(س) در نبرد با تروریست‌های تکفیری داعش در سوریه به شهادت رسید.

این شهید پاییزی در پاییز سال ۸۹ به کربلا رفت و در پاییز سال ۹۱ عقد و در پاییز سال ۹۲ ازدواج کرد و در پاییز سال ۹۴ هم به شهادت رسید.

کتاب «یادت باشد» در ۳۷۸ صفحه در سه بخش نگارش شده که بخش اول به زندگینامه، بخش دوم به وصیت نامه و بخش سوم نگارخانه ای از تصاویر شهید است.

این کتاب هفت سین هم دارد که در هر سین بخش های از زندگی شهید از زبان همسر شهید به شیوه ای روان و ساده بیان شده است.

نگارش این کتاب در مدت دو سال توسط محمد رسول ملاحسنی صورت گرفته و بازنویسی متن نیز توسط رقیه ملاحسنی، طراحی توسط آرزو آقابابایی و ویراستای توسط لیلا حاتمی به روایت همسر شهید صورت گرفته است.

 برگزاری مراسم رونمایی از کتاب زندگینامه نخستین شهید مدافع حرم  با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه، معاونت فرهنگی سپاه صاحب الامر (عج)، بنیاد شهید و امور ایثارگران، تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین و ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان قزوین صورت گرفته است.

کتاب «یادت باشد» از کتاب های ارزشمند حوزه شهادت است که روایتی عاشقانه از زندگانی شهید مدافع حرم به همت عاشقان شهدا گردآوری شده است و مسابقه بزرگ این کتاب هم برگزار می شود.

اجرای سرود زنده با محوریت شهدای مدافع حرم توسط گروه سرود نوجوانان یکی از شهرستان های استان و ذکر مداحی توسط مداح برجسته استان قزوین از جمله سایر برنامه های رونمایی کتاب «یادت باشد» بود.

در بخشی از این مراسم نیز نویسنده کتاب «یادت باشد» گزارشی را از نحوه تدوین و زمان این کتاب ارائه داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.