منابع خبری سوری از موفقیت عملیات ارتش سوریه در منطقه غوطه شرقی دمشق خبر دادند که طی این عملیات، چهار شهرک و روستا در این منطقه آزاد شده است.

ارتش سوریه ۴ شهرک و روستا را در غوطه شرقی دمشق آزاد کرد

به گزارش قدس آنلاین، ارتش سوریه موفق به آزادسازی چند منطقه جدید در منطقه غوطه شرقی شهر دمشق شد.

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» که وابسته به مخالفان دولت این کشور است، امروز (شنبه) اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه روستای «الشیفونیه» را در منطقه غوطه شرقی به طور کامل آزاد کردند.

گروه رسانه «الإعلام الحربی» لبنان، نیز گزارش داد ارتش سوریه روستاها و شهرک‌های «اوتایا»، «النشابیه» و «حزرما» را بعد از درگیری‌های شدید با گروه‌های تروریستی آزاد کرده‌اند.

مرکز «آشتی روسیه» در سوریه نیز اعلام کرد که گروه‌های تروریستی برای پنجمین روز متوالی از خروج افراد غیر نظامی از غوطه شرقی به مناطق امن خودداری کرده و علاوه بر استفاده از آن‌ها به عنوان سپر انسانی، ساکنان این منطقه را به حفر خندق و تونل در غوطه مجبور می‌کنند.

دیروز جمعه در چهارمین روز از آتش بس روزانه که از ساعت ۹ صبح تا ۱۴ بعد از ظهر اجرا می‌شود، تنها ۲ کودک؛ یک دختر و یک پسر با پوشش و حمایت ارتش سوریه موفق به فرار از غوطه شرقی شدند.

ارتش سوریه از دو هفته پیش بعد از آنکه تروریست‌های حاضر در منطقه غوطه شرقی با شلیک خمپاره و راکت به محله‌های دمشق، توافق کاهش تنش را نقض کردند، طی عملیاتی درصدد است که این منطقه را از تروریست‌ها و گروه‌های مسلح پاکسازی کند.

مخالفان مسلح دولت سوریه و گروه‌های تروریستی به رغم حصول توافق کاهش تنش در غوطه، به صورت روزانه اقدام به شلیک راکت و گلوله خمپاره به محله‌های مسکونی شهر دمشق کردند به‌گونه‌ای که از سال ۲۰۱۲ تا به هفته گذشته ۱۴۸۰۰ مورد اصابت گلوله خمپاره و راکت در مناطق شهر دمشق ثبت شده است که بر اثر این حملات ۱۱ هزار نفر کشته شده‌اند؛ از این میان، ۱۵۰۰ نفر کودک هستند و ۳۰ هزار نفر نیز برای همیشه معلول جسمی شده‌اند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.