گیلان - ناظر گمرکات گیلان گفت:از ابتدای امسال تاکنون گمرکات گیلان توانست ۴۵۴ هزار و ۱۳۸ تن کالا به ارزش ۲۹۸ میلیون و ۳۳۲ هزار و ۰۶۵ دلار صادرات داشته باشد.

افزایش ۲۲ درصدی ترانزیت خارجی از گمرکات گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی گمرک ،ابوالقاسم یوسفی نژاد اظهار کرد:در یازده ماهه اول امسال گمرکات گیلان توانست ۴۵۴ هزار و ۱۳۸ تن کالا به ارزش ۲۹۸ میلیون و ۳۳۲ هزار و ۰۶۵ دلار صادرات داشته باشد.

وی افزود:از مجموع صادرات صورت گرفته از گمرکات استان گیلان در یازده ماه اول امسال،گمرک انزلی با ۱۰۳ میلیون و ۶۱۴ هزار و ۰۱۴ دلار و با وزن ۱۰۰ هزار و ۳۴۱ تن صادرات کالای غیر نفتی درصد تغییراتی معادل ۱۳ درصد رشد از لحاظ ارزش و ۳ درصد رشد از لحاظ وزن، نسبت به مدت مشابه سال قبل را دارا بوده است.

ناظر گمرکات استان گیلان ادامه داد:کالاهایی نظیر محصولات نباتی،سبزیجات،میوه،خرما،کشمش،چای،محصولات معدنی و مصنوعات آن،شیشه و مصنوعات آن، محصولات صنایع غذایی،محصولات نساجی و محصولات پلاستیکی عمده ترین اقلام صادراتی را به مقصد کشورهایی نظیر روسیه،آذربایجان،قزاقستان و عراق تشکیل می دهند و این چهار کشور در میان بیش از ۳۰ کشور مقصد صادرات گمرکات گیلان به ترتیب رتبه اول تا چهارم را به خود اختصاص داده اند.

وی اضافه کرد:همچنین کشورهایی نظیر افغانستان،گرجستان،هند،سوریه،ترکمنستان،امارات،ترکیه و... نیز از عمده ترین طرف های تجاری این گمرکات محسوب می گردند.

مدیرکل گمرک انزلی تصریح کرد:با تلاش و کوشش خدمتگزاران مردم در گمرکات استان گیلان در طی یازده ماه نخست امسال در زمینه ترانزیت خارجی صادره مقدار ۲۲۴ هزار و ۴۲۷ تن کالا با ۲۲ درصد افزایش از طریق گمرکات گیلان و از مبدا کشورهای روسیه، ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان و اکراین به مقصد کشورهای عراق،ترکیه،افغانستان،قرقیزستان،مناطق آزاد و... ترانزیت انجام گرفته ارزش کالای ترانزیت شده نیز برابر با ۲۲۰ میلیون ۳۹۴ هزار و ۵۶۱ دلار بوده است.

یوسفی نژاد،عمده کالاهای ترانزیت شده از گمرکات گیلان را شامل سوخت،آهن آلات،چوب،تخته خودرو و ماشین آلات صنعتی و البسه و سایر محصولات شیمیایی عنوان کرد.

ناظر گمرکات گیلان خاطرنشان کرد: در مدت مذکور بالغ بر یک میلیون و ۸۴۳ هزار و ۹۴۰ تن کالا به ارزش ۸۷۸ میلیون و ۲۰۹ هزار و ۳۳۹ دلار از طریق گمرکات استان گیلان به کشور واردات قطعی شده است.

وی ادامه داد:عمده کالاهای وارد شده شامل آهن آلات و ماشین آلات صنعتی،لوازم برقی و قطعات آن چوب و تخته،گندم و جو و سایر محصولات شیمیایی می باشد.

یوسفی نژاد،با بیان اینکه عمده واردات صورت گرفته گمرکات گیلان از کشورهای فدراسیون روسیه،قزاقستان،چین، آذربایجان، ژاپن،کره جنوبی،آلمان،ترکیه و امارات می باشد،گفت:در یازده ماه نخست امسال ۳۵۱ هزار و ۴۱۹ نفر به کشور وارد و ۳۲۸ هزار و ۹۴۶ نفر از کشور خارج شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.