گیلان - پمدیرعامل گاز گیلان از گسترش آموزه های مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی در لایه های مختلف جامعه خبر داد.

سفیران انرژی اشاعه دهنده فرهنگ مصرف بهینه و ایمن انرژی

به گزار ش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت گاز ،حسین اکبر  اظهار داشت: اشاعه فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز از سالهای دور جزء اهداف شرکت گاز استان گیلان بوده و این مهم با گسترش گازرسانی به اقصی نقاط استان و افزایش تعداد مشترکین گاز طبیع اهمیت بیشتری یافته است.

 اکبر درخصوص تعریف این پروژه آموزشی بزرگ در استان گفت: بدنبال بخشنامه دولت به کلیه وزارتخانه ها، سازمان ها، مؤسسات، شرکتهای دولتی و استانداری های سراسر کشور مبنی بر صرفه جویی در مصرف انرژی، در سال ۹۳ طرح اشاعه فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی با عنوان «سفیران انرژی» توسط شرکت گاز استان گیلان پیشنهاد گردید.

وی ادامه داد: جامعه هدف این طرح که در نوع خود با توجه به دامنه و گستردگی و نوع اجرای آن کم نظیر می باشد، مدارس شهری و روستایی، مساجد، ادارات، روستاهای مشمول طرح بند ق و کلیه مشترکین گاز طبیعی در سطح استان می باشد و با تعمیم آن به سطح کشور می توان این طرح را بعنوان یک نهضت فراگیر ملی برای ارتقاء فرهنگ عمومی معرفی نمود.

مدیرعامل گاز گیلان تصریح کرد: برای حمایت از اجرای هرچه بهتر این مهم، طرح مذکور جزء پروژه های بهبود شرکت گاز استان گیلان قرار گرفت و برای آن روش و دستورالعمل اجرا، برنامه زمان بندی و بودجه های مناسب پیش بینی گردید.

مهندس اکبر افزود: برای انجام هر چه بهتر این طرح بزرگ جلساتی با نمایندگان از فرمانداری های استان برگزار و سیاست ها و نحوه انجام امور مشخص شد و بدنبال آن جلسات اولیه برای پیاده سازی آن اجرا گردید که تا اوایل سال جاری بطول انجامید.

وی بیان نمود: فاز اجرایی طرح سفیران انرژی تاکنون در هشت شهرستان انزلی، لاهیجان، لنگرود، فومن، رضوانشهر، تالش، املش و رودسر آغاز شده و سفیران آموزش دیده شروع به آموزش در جامعه هدف که در این مرحله دانش آموزان عزیز می باشند، نموده اند.

مدیرعامل گاز گیلان در پایان با بیان این مطلب که طرح سفیران انرژی برای سایر شهرستانها نیز برنامه ریزی شده است اظهار داشت: به امید خدا با اجرای موفقیت آمیز این طرح در کل استان شاهد تسری آن به سراسر کشور و نهادینه شدن فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی در کشور باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.