ایلام- رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی که دو تخلف همزمان داشته باشند، خودروی آنها ۷۲ ساعت توقیف خواهد شد.

توقیف ۷۲ ساعته خودرو رانندگان متخلف در ایلام

سرهنگ رضا همتی زاده روز یک شنبه در گفتگو با قدس آنلاین با بیان اینکه طرح ۵ روزه کنترل و برخورد با رانندگان متخلف ناوگان عمومی مسافربری از روز گذشته (شنبه) آغاز شده و تا پایان روز چهارشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت، اظهارداشت: در این طرح کلیه خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی (اتوبوس ها، وانت بارها و سواری های بین شهری) کنترل شده و در صورت احراز تخلف، اعمال قانون می شوند.

وی با اشاره به اینکه عدم بستن کمربند ایمنی، صحبت کردن با تلفن همراه، عدم وجود بارنامه، سبقت و سرعت غیرمجاز و ... سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی استان کنترل می شود، افزود: اگر رانندگان این وسایل نقلیه همزمان دو تخلف داشته باشند، پلیس راه اقدام به توقیف ۷۲ ساعته خودرو مذکور و اعمال قانون راننده متخلف خواهد کرد.

رئیس پلیس راه استان ایلام به ضبط کارت هوشمند رانندگان متخلف بر حسب نوع تخلف از یک ماه تا شش ماه اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: علاوه بر این در صورت مثبت شدن تست اعتیاد برخی رانندگان، این افراد به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

سرهنگ همتی زاده برخورد قانونی با رانندگان متخلف را در راستای طرح تشدید با رانندگان متخلفان در ایام پایان سال و افزایش تقاضای سفر هموطنان عنوان و تصریح کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری در روزهای پایانی سال و ایام نوروز از مبدا تا مقصد با کمک عوامل کنترل نامحسوس و پیامک های مردمی به سامانه ۱۱۰۱۲۰ کنترل می شود.

وی به سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰ بعنوان پل ارتباطی مسافران و پلیس راه اشاره کرد و بیان داشت: مسافران می توانند در صورت ارتکاب تخلفات حادثه ساز (سبقت-سرعت-انحراف به چپ-استفاده از تلفن همراه و...) و همچنین خوردن و آشامیدن توسط رانندگان وسایل نقلیه مسافربری مراتب را از طریق سامانه پیامکی فوق به پلیس راه های مسیر اعلام تا ماموران پلیس راه با رانندگان متخلف برخورد نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.