سازمان لیگ فدراسیون والیبال خیلی زود نظرش را تغییر و از عدم برگزاری دیدار رده‌بندی خبر داد.

یک بام و دو هوای فدراسیون والیبال/ وقتی عنوان سوم مشترک معنا پیدا می‌کند!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس روز گذشته خبری روی خروجی سایت فدراسیون والیبال قرار گرفت مبنی بر اینکه مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های برتر مردان کشور جام شهید «محسن حججی» به مرحله نهایی رسیده است. در این مرحله قرار بود تیم های پیکان تهران و شهرداری تبریز برای مقام سومی به مصاف یکدیگر بروند که دو باشگاه در نامه ای به سازمان لیگ به کسب مقام سوم مشترک رضایت دادند.

بر این اساس و با توجه به موافقت سازمان لیگ فدراسیون والیبال با درخواست دو باشگاه پیکان و شهرداری تبریز، عنوان سوم مشترک لیگ برتر مردان سال 96 به این تیم‌ها تعلق می‌گیرد.

اهالی والیبال در سال‌های اخیر به این خبر عادت کرده‌اند، اما نکته عجیب ماجرا اظهارنظر نسنجیده محمدحسین شفقی، سرپرست سازمان لیگ فدراسیون والیبال است. او که از زمان انتصابش نشان داده علاقه زیادی به بیان جمله‌های به ظاهر قاطع دارد، مدعی شد که «دیدار رده‌بندی به طور قطع برگزار می‌شود، چون مقام سومی مشترک در هیچ جای دنیا معنا ندارد!» این اظهار نظر در شرایطی مطرح شد که شفقی پیش از این در مورد احتمال لغو برخی مسابقات لیگ برتر اعلام کرده بود که سونامی هم نمی‌تواند موجب عدم برگزاری بازی‌ها شود.

به هر حال یکی از ساده‌ترین راهکارهای مدیریت تفکر پیش از اظهار نظر و البته صداقت است که ظاهراً این موضوعات چندان در فدراسیون ضیایی به چشم نمی‌آید. یک بام و دو هوای فدراسیون در زمان مدیریت جدید امری است که بیش از هر چیزی به چشم می‌خورد. سازمان لیگ والیبال که سال‌ها است جایگزین کمیته مسابقات شده با وجود تغییر مدیریت‌ها هرگز هویت وجایگاه حقیقی خود را نتوانسته به دست آورد؛ شاید یکی از مهمترین دلایلش هم نداشتن استقلال لازم و دخالت در تمام سطوح آن بوده است.

در واقع این مشکل در تمامی این سال‌ها از بدو تاسیس آن با شدت و ضعف در مدیریت‌های مختلف با آن همراه بوده است. حالا هم که این مسئولیت خطیر به محمدحسین شفقی، داور بازنشسته والیبال رسیده این شرایط باز هم تغییر پیدا نکرد و احتمالاً هم تغییر نمی‌کند، مگر آنکه اراده همگانی و عمومی «تشکیل یک سازمان مستقل» همانند سازمان لیگ فوتبال و در ساختمانی مجزا با امور مالی جداگانه و ساختاری جدید باشد وگرنه با این آمد و رفت‌ها گره‌ای از کلاف سر درگم آن هرگز گشوده نخواهد شد.

تیم‌های بانک سرمایه و خاتم اردکان در دیدار نهایی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان کشور که به صورت دو برد از سه مسابقه برگزار می شود به مصاف یکدیگر خواهند رفت که بازی رفت روز چهارشنبه شانزدهم اسفندماه در تهران انجام می‌شود. دیدار برگشت نیز روز چهارشنبه 23 اسفندماه در اردکان برگزار می شود و در صورت نیاز به مسابقه سوم، یکشنبه 27 اسفندماه دو تیم دوباره در تهران به مصاف یکدیگر می روند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.