کرج- ظاهرا قرار نیست حاشیه از پیرامون مرد به ظاهر آرام مدیریت شهری کرج دور شود و هر از گاهی به گونه ای مرد حدودا ۶۰ ساله که بعنوان شهردار، میهمان کرجی هاست را می آزارد.

نصیری بهارکرج را می بیند؟

قدس آنلاین- گروه استان ها- مهدی عسگری مورودی :شاید خاصیت مدیریت در کلان شهر کرج اینگونه است و نصیری هنوز خود را با آن وفق نداده، اما هر چه هست، شهردار کرج از دست آن عاصی است و به زبان آمده که طی حدود ۶ ماه مدیریتش همواره میهمان حاشیه بوده است.

اما این بار و درست در دوران نقاهت مرد شماره یک شهرداری کرج، زخمی که از مصاحبه مطبوعاتی سخنگوی شورای شهر کرج دست کاری شده بود، سرباز کرد و طرح سوال از شهردار که مدتی رو به خاموشی گذاشته بود، مجدد مطرح شد و شهردار را ناچار به پاسخگویی کرد.

سئوالی که از انتصابات اولیه شهردار آغاز و با انتصابات اخیر وی جانی دوباره گرفت و با عدم اقناع اکثریت اعضای شورای شهر کرج،   براساس قانون تبدیل به استیضاح شد.

اگر چه نام و پروسه ی استیضاح، آرامش یک شهردار را برهم می ریزد اما بر اساس معادلات داخلی شورای شهر، این استیضاح به واسطه ی عدم رسیدن به حد نصاب آراء(۹ عضو) نافرجام خواهد بود و نصیری اولین بهار مدیریت شهری کرج را تجربه خواهد کرد.

هر چند در این مسیر با شورایی مواجه خواهد بود که اکثریت آن (۸ عضو) از مخالفان شهردار می باشند و ناخواسته عرصه برای فعالیت آزادانه شهردار تنگ خواهد شد، همانگونه که نصیری طی ماه های اخیر نیز این امر را تجربه کرده و ناچار به استعفا شده است.

 البته این استیضاح مطرح و رسانه ای نشد اما نصیری با لحنی گلایه آمیز آن را در جلسه بررسی طرح سوال، برای اولین بار رسانه ای کرد و اظهار داشت: «در ماه گذشته استعفای خودم را تحویل شورای شهر دادم اما با مخالفت اعضا مواجه شدم».

نصیری که تلویحا اعضای مخالفش در شورای شهر را متهم به ایجاد تنش در مدیریت شهری می کند معتقد است: از دغدغه و طرح سوال اعضا، خوشحالم اما ای کاش اعضا در ارتباط با مسائل و مشکلات مهم شهر و در ارتباط با درآمد، چالش ها، سرمایه گذار، مترو، کمبود سرانه های خدماتی و تمام موارد مهم شهر طرح سوال کرده و دغدغه داشتند

.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون، شورای اسلامی مجاز به اظهار نظر در خصوص انتصابات شهردار و پرسنل مدیریت شهری نیست، افزود:  شورا برای ۲۷ نفر به شهردار مجوز داده تا افراد دیگری را جایگزین کند در حالی که ۲۶نفر که در گذشته مشغول بودند  درحال خدمت هستند و تنها یک نفر با رای شورا از تهران به کرج انتقال داده شد.

شهردار کرج با بیان اینکه تاکنون جلسات شورا و شهرداری، خروجی مشخصی نداشته است تصریح کرد: یک روز بدون تشویش در کرج کار نکردم و شهرداری در این مدت با حاشیه های ایجاد شده روبرو بوده است.

نصیری با تاکید براینکه مصلحت شهر فراتر از مصلحت فرد است افزود: به چالش کشیدن شهردار در قبال انتصاباتی که حق قانونی وی محسوب می شود درست نیست.

اما در طرف مقابل، اعضای مخالف شهردار کرج سینه ای پر از گلایه داشتند، گویا نقدهای شهردار را چندان وارد نمی دیدند و معتقد بودند شهردار در انتصابات، بر خلاف مبانی تفکری شورای پنجم عمل کرده و یک به یک لب به گله گشودند تا جایی که مهدی حاج قاسمی رئیس کمیسیون عمران شورای شهر، انتصابات ضعیف شهردار را موجب عدم انجام کار برای شهروندان دانست و اظهار داشت: شهردار در صحبت های خود جلسات کمیسیون ها را بی اثردانسته و عنوان کرده که خروجی ای برای مردم نداشته است واین جای تعجب است که شورا در این مدت  برای کمیسیون تلفیق زمان بسیاری را صرف کرده است.

به اعتقاد حاج قاسمی، این مدیریت شهری بوده که عملکردی برای مردم نداشته است وبرای مثال شهرداری  پروژه ای را افتتاح کرده که بودجه را صفر کرده است.

اما خستو دیگر عضو منتقد شهردار، قدری گلایه آمیز تر شهردار را خطاب قرار داد و گفت: آقای شهردار در جلسه ای عنوان نمودید هیچ یک از عزل و نصب ها را بدون هماهنگی هیئت رئیسه انجام ندادم که در پاسخ باید بگویم اگراین گونه بود کنفرانس مطبوعاتی هفته گذشته ام با رسانه ها به یک کابوس مبدل نمی شد.

وی با بیان اینکه رسانه ها یک صدا ازعزل و نصب های شما گله مند بودند، تاکیدکرد:مشکلات از زمانی شروع شد که انتصابات صورت گرفت و نقطه ضعف از اینجا است.

خستو اضافه کرد: آقای شهردار فردی را عزل کردید  ودر توجیه آن گفتید مشکلاتی دارد اما هفته بعد پست مدیریت دریک منطقه را به او دادید وسوال من اینجاست چه اتفاقی افتاده است وچه کسانی در عزل و نصب ها دخالت دارند؟

منتقدان دیگر شهردار هم در مخالفت با اقدامات نصیری هر یک نقطه نظراتی داشتند و در نهایت عدم اقناع خود از پاسخ های نصیری را طی نامه ای با ۸ امضاء به رئیس شورای شهر که از حامیان شهردار می باشد تحویل دادند تا ظرف ۱۰ روز (حداکثر تا ۱۹ اسفند ماه) جلسه استیضاح نصیری را برگزار کند.

باید دید جلسه ای که با توجه به عدم همراهی احتمالی ایلیات فرجامش به سود شهردار خواهد بود، چه آینده ای را در روابط شورا با شهردار کرج رقم خواهد زد و آیا نصیری را مجدد وادار به استعفاء خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.