یزد - استاندار یزد گفت : اعتبارات خزانه به موقع باید جذب شود و هر دستگاهی که در جذب بودجه اسناد خزانه ضعیف عمل کند، به وزارتخانه متبوع گزارش می شود.

دستگاهی که در جذب بودجه ضعیف عمل کند به وزارتخانه گزارش می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد ، محمود زمانی قمی دردوازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به ارائه گزارش عملکرد دستگاه های اجرایی در جذب اسناد خزانه اسلامی از سوی رئیس خزانه معین استان یزد اظهار داشت: هر دستگاهی که در جذب بودجه اسناد خزانه ضعیف عمل کند، به وزارتخانه متبوع گزارش می شود ومعاون هماهنگی امور عمرانی از امروز با تمرکز بر این موضوع، درخصوص راهکارهای جذب بیشتر اعتبارات اقدام نمایند.

وی درباره فعالیت کارگروه واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی هم افزود: دستگاه‌ها در واگذاری طرح‌ها به جذاب بودن آن‌ها برای بخش خصوصی توجه داشته باشند.

زمانی قمی تصریح کرد: بخش خصوصی دستوربردار نیست، عمدتاً به دنبال سود مجموعه خودش است، به‌منظور کنترل نقدینگی در استان، باید در طرح‌های نیمه‌تمام جذابیت ایجاد کرد تا این بخش برای مشارکت، ترغیب شود.

استاندار با اشاره به لزوم تشکیل جلسه شورای برنامه‌ریزی در هفته آینده گفت: دستگاه‌هایی که در جذب اعتبارات و واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام ضعیف عمل کنند، لزومی ندارد موردتمجید قرار گیرند بلکه باید عملکرد ضعیف آن‌ها به مرکز گزارش شود.

تخصیص ۴۷ درصدی اعتبارات استان

 معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد نیز در ابتدای این نشست به ارائه گزارشی پیرامون اعتبارات ابلاغی به استان، تخصیص و میزان جذب آنها پرداخت و گفت: میزان اعتبارات ابلاغی به استان تا امروز بالغ بر ۵۰۹ میلیارد تومان بوده که حدود ۴۷ درصد آن در قالب پرداخت نقدی، بندهای ب، ز، هـ تبصره ۵ و بند واو تبصره ۱۶ تخصیص یافته است.

وی افزود: در سال گذشته اعتبارات ابلاغی به استان ۳۶۸.۹ میلیارد تومان بود که معادل ۴۸ درصد تخصیص یافته بود.

نبی با اشاره به افزایش تخصیص اعتبارات استان نسبت به سال گذشته، خواستار سرعت عمل و تدقیق دستگاه های اجرایی در جذب این اسناد شد و تاریخ سررسید اسناد را اعلام نمود.

واگذاری ۱۱۷ پروژه در استان

رئیس گروه امور اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد نیز در بخش دیگری از جلسه به ارائه گزارش عملکرد استان در حوزه واگذاری پروژه های نیمه تمام، جدید و آماده بهره برداری به بخش غیردولتی پرداخت.

محمد دهقان منشادی با اشاره به تصویب قوانین، دستورالعمل ها و آیین نامه های مرتبط با واگذاری پروژه ها گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی شورای اقتصاد، کارگروه واگذاری استان به ریاست بالاترین مقام دستگاه اجرایی با عضویت نماینده استاندار، نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی، نماینده اداره کل امور اقتصادی و دارایی، نماینده اداره کل دادگستری، نماینده اتاق بازرگانی و یک نفر کارشناس صاحبنظر به تشخیص رئیس دستگاه اجرایی، وظیفه اتخاذ تصمیم و نظارت بر انجام مراحل واگذاری پروژه ها و سایر وظایف مقرر در دستورالعمل ماده ۲۷ را بر عهده دارد.

وی افزود: تاکنون ۴۵ جلسه کارگروه واگذاری در استان تشکیل شده است که حدود ۳۰۰ پروژه از مجموع ۱۸۰۰ پروژه استان برای واگذاری احصاء شد.

این مسئول تصریح کرد: تاکنون ۱۱۷ پروژه ۷ دستگاه اجرایی (ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، برق منطقه ای و توزیع نیروی برق، فرهنگ و ارشاد  اسلامی، بهزیستی و شرکت آب و فاضلاب روستایی) به روش های مختلف واگذار شده که مجموع سرمایه گذاری پیش بینی شده آن به حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال می رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.