کرمان - در جلسه هیات امنای انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان که به ریاست استاندار کرمان تشکیل شد، اعضا ضمن تاکید بر اهمیت بزرگداشت مفاخر و نام آوران دیار کریمان با برگزاری همایش بزرگداشت ناظم الاطبای کرمانی ادیب و طبیب قرن سیزدهم هجری در سال ٩٧ موافقت شد.

همایش بزرگداشت ناظم الاطبای کرمانی سال آینده برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد کرمان، علیرضا رزم حسینی، استاندار  کرمان  با اشاره به جایگاه ممتاز استان ، در ثبت آثار فرهنگی در یونسکو، از استان کرمان با پیشینه تمدنی قوی یاد کرد و گفت: مردم این دیار  همواره در ساحت علم و دانش و اندیشه کوشیده و خاک این مرزوبوم عالمان بسیاری پرورش داده است.

 محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز  با اشاره به  فعالیت کمیته علمی انجمن مفاخر در سال گذشته و جایگاه و اهداف آن از چاپ کتابهای مفاخر کرمان که در یک بسته ٢٨ عددی و باکیفیت مطلوب خبر داد .

در ادامه جلسه ، با نظر اعضا و با توجه به اهمیت بزرگداشت ناظم الاطبای کرمانی؛ ضمن موافقت با برگزاری این همایش  مقرر شد مستند علمی دوزبانه حداکثر ١٠ تا١٥ دقیقه در این زمینه تهیه شده و تأکید شد از رسانه ها و فضای مجازی در زمینه معرفی این شخصیت نیز استفاده شود.

قربانی، معاون اجرایی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور نیز  برای  چاپ کتاب ناظم الاطبا، توسط انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور  اعلام آمادگی کرد .

در خصوص روز ملی خواجوی کرمانی نیز مقرر شد برنامه خاص و ملی همزمان با زادروز این شاعر ملی و نام آور در سال آینده با مسئولیت مرکز کرمان شناسی برگزار شود.

برگزاری برنامه خاص و ملی تحت عنوان بزرگداشت خواجو همزمان با روز ملی خواجو در سال آینده با مسئولیت کرمانشناسی از دیگرمصوبات این جلسه بود وباچاپ و انتشار کتاب زندگینامه مفاخر کرمان موافقت و در خصوص آرامستان هنرمندان مقرر شد بازسازی وانجام امور عمرانی توسط شهرداری کرمان انجام شود.

همچنین در خصوص تشخیص موارد واجد شرایط تدفین هنرمندان هم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف شد با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و مشارکت انجمن های تخصصی نسبت به تدوین آیین نامه و انجام مراحل اداری اقدام نماید.

در این جلسه حجت الاسلام دعایی، هوشنگ مرادی کرمانی، محمدعلی گلابزاده پژوهشگر تاریخ به عنوان اعضای حقیقی انجمن دیدگاه های خود را ارائه کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.