بندرعباس: نبود همخوانی بین تعداد مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی هرمزگان با فضای درمانی و کادر پزشکی موجب شده است تا بسیاری از هرمزگانی ها و همچنین نمایندگان آن ها در مجلس شورای اسلامی از این موضوع به عنوان مشکل اساسی یاد کنند.

التیام زخم های درمانی مرهم اعتبار می خواهد

قدس: نماینده هرمزگان در مجلس وضعیت خدمات درمانی در استان هرمزگان را نامطلوب دانست و اظهار کرد: امکانات بهداشت و درمان در هرمزگان به هیچ وجه رضایت بخش نبوده و نیست، کادر پزشکی به اندازه کافی در استان وجود ندارد و باید دولت در این حوزه نگاه جدی به هرمزگان داشته باشد.

هاشمی تختی افزود: در برخی شهرها حتی فضای درمان کافی هم وجود ندارد و ظرفیت استان درآمدزایی همچون هرمزگان این امکانات فقیر نیست، ‌این استان حتی سربار بیمارهای سایر استان‌ها از جمله کرمان و فارس هم بوده و مرکز استان بار زیادی از بیماران را تحمل می‌کند.

وی تاکید کرد: در هرمزگان متناسب با سایر استان‌ها در بخش بهداشت و درمان برنامه ریزی شود و خود را به استانداردها حداقل مانند استان‌هایی نظیر کرمان، فارس و یزد برساند.

بیمارستان ۵۰۰تختخوابی

با وجود اقدامات دولت یازدهم در حوزه بهداشت، درمان و سلامت هنوز مردم هرمزگان در شرایط نامناسبی به سر می برند و عملیات احداث بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی بندرعباس که قرار بود توسط شرکت ایتالیایی متوقف شده است.

یکی از پروژه‌های مصوب دولت یازدهم در این شهرستان بندرعباس ساخت  بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی پیامبر اعظم بندرعباس بود که با گذشت عمر یک دولت‌ این پروژه همچنان متوقف مانده ودر بلاتکلیفی به سر می برد است.

این پروژه درمانی مصوب شده  یکی از طرح‌های ملی در استان هرمزگان محسوب می شود که در سال۹۴ زمین برای این بیمارستان از سوی سازمان مسکن و شهرسازی واگذار شد و مقرر شد به صورت فاینانس تأمین منابع مالی طرح‌های تولیدی توسط مؤسسات مالی و با مشارکت شرکت های خارجی عملیات ساخت آن آغاز شود.

پیشرفت کند

مراحل ابتدایی ساخت این پروژه بزرگ ملی با استفاده از فاینانس و کمک های دولت در شهر بندرعباس آغاز شد که به دلیل کند بودن عملیات اجرایی پروژه تا سال۹۵ تنها ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی داشت لذا قرار شد اداره کل راه و شهرسازی و استانداری هرمزگان نسبت به تکمیل این بیمارستان اقدام کنند.

پروژه احداث بیمارستان بندرعباس به کندی پیش می رود و مسئولان نیز کمبود اعتبار را سد راه پیشرفت این پروژه می دانندگفتنی است در حال حاضر این پروژه به کندی پیش می رود و اقدام قابل ملاحضه ای  صورت نگرفته و مسئولان نیز کمبود اعتبار را سد راه پیشرفت این پروژه می دانند.

نیاز مبرم استان بزرگ و مهاجر پذیر هرمزگان به مراکز درمانی و بهداشتی مجهز به واسطه رونق فعالیت های اقتصادی هر روز حادتر می شود لذا شرایط کنونی و ضعف زیرساخت های درمانی در حالی رقم می خورد که از اول انقلاب تا کنون هیچ بیمارستان مجهز و بروزی در این شهر ساخته نشده است.

گفتنی است بیمارستان شهید محمدی بندرعباس نیز به عنوان بزرگ ترین و مجهزترین مرکز درمانی هرمزگان نیز پاسخگوی استانی با این وسعت و جمعیت نیست.

با وجود اقدامات دولت یازدهم در حوزه بهداشت، درمان و سلامت هنوز مردم هرمزگان در شرایط نامناسبی به سر می برند و از بسیاری از خدمات درمانی محروم هستند از این رو بسیاری از بیماران باید برای دریافت خدمات مناسب پزشکی عازم استان های همجوار شوند.

مشکلات اعتباری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس در این رابطه توضیح می دهد: علی‌رغم اینکه وزارت بهداشت با نهایت همکاری و مساعدت اعتبارات مربوطه را به این دانشگاه اختصاص داده،‌ استان در بخش اختصاص اعتبارات استانی مربوطه کوتاهی کرده است.

حسین داوودی در این رابطه اظهار می کند: در سال ۹۵ اعتبار مصوب دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس برابر با ۱۱۷ میلیارد تومان بوده است و تنها ۸۷ میلیارد از بودجه مصوب سال ۹۵ را دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه از محل اعتبارات ماده ۸۰ به علوم پزشکی بندرعباس مبلغی تخصیص داده نشده است، اضافه می کند: این در حالیست که دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعتبارات ملی خود از طرف وزارت بهداشت را دریافت کرده اما در استان همکاری لازم و مساعدت مربوطه برای تخصیص اعتبارات استانی به دانشگاه علوم پزشکی صورت نگرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس با بیان اینکه متاسفانه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان طبق گزارش اخیر خود به فعالیت‌های اخیر دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس توجه نکرده است ابراز می کند: در پروژه بیمارستان بندرعباس نیز که از آبان ۹۵ توسط مسکن و شهرسازی به علوم پزشکی تحویل شده هشت هزار مترمربع فضای فیزیکی جدید اجرایی شده و این میزان پیشرفت در این مدت زمان کوتاه خود گواه پیشبرد امور در این پروژه است که سال‌ها در اختیار سایر دستگاه ها بوده است.

وی یادآور می شود: همچنین در حوزه بهبود استاندارد بیمارستان‌های استان یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار دریافت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس اذعان می کند: وزیر بهداشت توجه ویژه‌ای به توسعه حوزه بهداشت و درمان استان دارد و این درست نیست که فعالیت‌های صورت گرفته توسط مدیران علوم پزشکی و وزارت بهداش را نادیده بگیریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.