شیراز- استاندار فارس بر توزیع هدفمند اعتبارات اشتغال‌زایی تأکید کرد و گفت: همگان باید بدانند که توزیع فله‌ای اعتبار در این زمینه نخواهیم داشت.

توزیع فله‌ای اعتبارات اشتغال‌زایی ممنوع!

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل تبادار ظهر امروز در نهمین جلسه تخصصی کارگروه اشتغال در استانداری فارس که به بررسی طرح‌های تصویب‌شده اشتغال‌زایی در استان می‌پرداخت، با بیان اینکه نحوه توزیع اعتبارات اشتغال‌زایی به‌دقت رصد خواهد شد، اظهار داشت: بنای توزیع پولی که اشتغال ایجاد نمی‌کند نداریم و به‌شدت از توزیع فله‌ای اعتبار پرهیز خواهد شد، چراکه این پول برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی باید به اهلش داده شود.

وی تأکید کرد: نباید از جذب اعتباری که منجر به اشتغال‌زایی نخواهد شد، خوشحال باشیم و پس‌ازآن فله‌ای آن را توزیع کنیم، ضمن اینکه این سخن به این معنی نیست که در جذب اعتبارات کوتاهی کنیم.

مقام عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه نظارت دقیق بر طرح‌های اشتغال‌زایی باید صورت بگیرد، تصریح کرد: برای تصویب طرح‌های اشتغال‌زایی باید ملاک و معیار داشت و دقیقاً مشخص شود که چرا طرحی تصویب شد و چرا دیگری نه؛ که دقت نظر در این عرصه بسیار مهم است.

استاندار فارس افزود: هنگامی‌که پولی به فردی داده می‌شود باید نظارت داشته باشیم که این پول به اشتغال و کارآفرینی منجر شود نه اینکه کسی پولی را بگیرد و در جای دیگری خرج کند.

تبادار خاطرنشان کرد: بحث مهم دیگر کمک به طرح‌های نیمه‌تمام است و نباید تا طرحی به اتمام نرسد، طرح دیگری را شروع کرد.

وی همت جمعی در استان را برای ایجاد اشتغال طلب کرد و افزود: پس از بررسی دقیق طرح‌ها و تائید کمیته فنی، بانک‌ها نیز باید در پرداخت اعتبارات سرعت عمل به خرج دهند و گزارش پرداختی‌های خود را نیز به ما اعلام کنند.

استاندار فارس ادامه داد: نحوه پرداخت تسهیلات به افراد به‌دقت رصد می‌شود و از مدیران بانکی انتظار داریم که این اعتبارات را به اهلش پرداخت کنند.

تبادار همچنین گفت: کارگروه اشتغال استان بقیه طرح‌های اشتغال‌زایی را نیز با دقت نظر بررسی کرده و برای دریافت اعتبار به بانک معرفی کند، چراکه زمان چندانی تا تیرماه سال ۹۷ باقی نمانده و جذب اعتبارات ملی اشتغال درگرو تصویب نهایی طرح‌های اشتغال‌زایی تا پیش از زمان مذکور است.

مقام عالی دولت در استان فارس افزود: رئیس‌جمهور تأکید بسیاری بر جذب اعتبارات اشتغال‌زایی در استان‌ها دارد و این امر را به استانداران تکلیف کرده است، بنابراین هرچه سریع‌تر باید برای جذب آن اقدام کرد.

یادآور می شود که در نهمین جلسه تخصصی کارگروه اشتغال، یک هزار و هشت طرح اشتغال زایی با اعتباری به مبلغ ۵۸۳ میلیارد تومان به تصویب نهایی کمیته فنی رسید.

منبع:  فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.