شهر کرد-سالانه تعداد ۱۱ میلیون مسافر بنا بر گفته مسئولان از این استان تردد می کنند که توقف این تعداد مسافر و ماندگاری آن ها در اماکن گردشگری می تواند نقش بسزایی در اشتغالزایی و اقتصاد محلی داشته باشد.

توسعه چهار محال و بختیاری در گرو راه های ارتباطی

قدس: گردشگری یکی از مهمترین ظرفیت های چهارمحال و بختیاری است اما بنا بر گفته نماینده مردم شهرستان فارسان، کوهرنگ، کیار و اردل استفاده از این پتانسیل نیازمند توسعه راه های ارتباطی است.

نیاز ضروری

نماینده مردم شهرستان فارسان، کوهرنگ، کیار و اردل در مجلس شورای اسلامی از توسعه جاده های چهارمحال و بختیاری به عنوان یک ضرورت یاد می کند.

علی کاظمی باباحیدری بیان می کند: یکی از موانع سد راه ورود سرمایه گذار به استان نبود جاده های ارتباطی مناسب در این استان است.

سالانه تعداد ۱۱ میلیون مسافر بنا بر گفته مسئولان از استان چهار محال و بختیاری تردد می کنند که می تواند نقش بسزایی در اقتصاد محلی ایفا کندوی اذعان می کند:  توسعه جاده ها و خارج شدن استان از بن بست نقش مهمی در افزایش سرمایه گذاری در این استان دارد.

وی تاکید کرد: پروژه راه آهن چهارمحال و بختیاری یکی از مهمترین پروژه هایی است که در این استان با جدیت توسط نمایندگان پیگیری می شود.

علی کاظمی بابا حیدری با اشاره به اینکه توسعه جاده های روستاهایی نیز در چهارمحال و بختیاری یکی از ضروریات انکار ناپذیر است ادامه می دهد: توسعه جاده ها و راه های ارتباطی زمینه ساز توسعه مناطق روستایی در چهارمحال و بختیاری است و می تواند به رفع محرومیت در مناطق روستایی منجر شود.

وی شهرستان کوهرنگ را با وجود منابع گردشگری یکی از مهمترین شهرستان های محروم استان چهارمحال و بختیاری خطاب می کند و ادامه می دهد: باید از ظرفیت های بخش گردشگری برای ایجاد اشتغال در این استان بهره گرفت که لازمه آن توسعه زیرساخت ها از جمله توسعه راه ها و جاده ها است.

وی با اشاره به اینکه بیکاری از مهمترین مشکلات مناطق روستایی درچهارمحال و بختیاری به شمار می رود ادامه می دهد:

باید تلاش شود که از ظرفیت های هر منطقه برای توسعه  اشتغال روستایی در این استان بهره گرفت که دراین استان گردشگری بهترین نسخه است.

نماینده مردم شهرستان های کوهرنگ، فارسان، کیار و اردل در مجلس شورای اسلامی بیان می کند: نبود کار موجب مهاجرت روستائیان می شود که باید تلاش شود توسعه خدمات و ایجاد شغل در روستاهای چهارمحال و بختیاری مورد توجه دولت قرار گیرد

هر روستا هدف گردشگری

باباحیدری ورود مسافر و گردشگر را زمینه ساز ایجاد اشتغال و رونق در تمام بخش های از جمله بخش اقتصادی و بازار می داند و می گوید: در این راستا جذب سرمایه گذار برای توسعه بخش گردشگری چهارمحال و بختیاری باید مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به وجود ۲۵۰ جاذبه گردشگری در استان چهارمحال و بختیاری ادامه می دهد: هر روستای این استان دارای جاذبه گردشگری است که باید در مسیر جذب سرمایه گذار حرکت کرد.

وی تاکید می کند: توسعه هتل ها و مراکز اقامتی در استان چهارمحال و بختیاری مهمترین نقش را در افزایش ورود تورهای گردشگری به استان دارد که این امر باید مورد توجه بیشتر مسئولان قرار گیرد.

۸۰۰ نقطه گردشگری

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال ‌و بختیاری با بیان اینکه ۸۰۰ نقطه گردشگری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد اظهار می کند: ظرفیت خوبی برای توسعه صنعت توریسم در اختیار داریم.

بهمن عسگری‌ با اشاره به اهمیت توسعه گردشگری در روستاهای هدف استان می افزاید: ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای روستاییان از اثرات بسیار مهم توسعه گردشگری و رونق کسب‌ و کار است.

وی بابیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری در حوزه صنایع دستی نیز توانا است بیان می کند: توسعه صنعت توریسم سبب احیا و توسعه صنایع دستی در استان که می‌تواند منبع درآمدی خوبی برای مردم استان ایجاد کند.

اجرای طرح هادی

مدیرکل بنیاد مسکن استان چهارمحال و بختیاری در همین راستا از اجرای طرح هادی روستایی در ۱۲ روستای هدف گردشگری چهارمحال و بختیاری خبر می دهد.

سهراب رئیسی می گوید: اجرای طرح هادی در ۱۲ روستای هدف گردشگری استان نیازمند ۲۰ میلیارد تومان اعتبار است که در مجموع برای اجرای کل طرح‌های هادی ۲۰۱ میلیارد تومان تا پایان برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.