اسفراین-تاخیر در احداث پروژه سالن ۲ هزارنفری اسفراین ۷ ساله شد و کماکان اسفراینی‌ها و تمامی استعدادهای ورزشی چشم‌انتظار بهره‌برداری از این سالن هستند.

سالن ورزشی اسفراین در آفساید اعتبارات

قدس: ۷سالی است که عملیات اجرایی بزرگ‌ترین پروژه ورزشی اسفراین یعنی احداث سالن ۲ هزارنفری برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی آغازشده است اما هنوز رشد فیزیکی آن حتی به ۵۰ درصد هم نرسیده است.

 این پروژه ورزشی  بهمن ۸۹ با هزار امید در اسفراین جانمایی می‌شود، اما اسفند ۹۴ به دلیل نبود اعتبار ختم پیمان شد  و امسال بعد از ۲ سال هم چنان زیر آفتاب در کمربند شمالی اسفراین می‌شود به‌راحتی گفت که خاک می‌خورد.

رئیس یکی از هیئت‌های ورزشی شهرستان اسفراین با اشاره به اینکه بهره‌برداری از سالن ورزشی ۲ هزارنفری اسفراین یک ضرورت به شمار می‌آید، می‌گوید: سال‌ها گذشته است و در سال‌های اخیر جز اسکلت بنا و پله‌های کناره سالن چیز دیگری در این پروژه چشم‌نوازی نکرده است.

وی که البته تمایلی هم به ذکر نام خود در این گزارش ندارد، می‌افزاید: می‌توانیم با این پروژه میزبانی بگیریم یا حداقل رقابت‌های شهرستانی و استانی را در اسفراین باکیفیت بیشتری برگزار نماییم چراکه حضور شایسته تماشاچیان در عرصه رقابت‌ها شور و شوق و نشاط شایسته‌ای به ورزش می‌بخشد.

وی با تأکید بر اینکه این پروژه در تداوم تعلل در بهره‌برداری مستهلک خواهد شد و بدون شک هزینه‌ای بیشتری را به متولیان بهره‌برداری از آن در سال‌های آینده تحمیل خواهد کرد، خاطرنشان می‌کند: سالن ۲ هزارنفری یک ضرورت برای ورزش شهرستان اسفراین است که تاکنون معطل‌مانده است.

دیگر فعال ورزشی اسفراین با اشاره به اینکه سالن ۲ هزارنفری اسفراین اکنون باگذشت چند سال مطلوب پیشرفت فیزیکی نکرده است، می‌گوید: توجه به این پروژه می‌تواند مایه شناسایی بیش‌ازپیش و شکوفایی استعدادهای ورزشی و تقویت پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها باشد.

«حسینی» خاطرنشان می‌کند: استخوان‌بندی رهاشده سالن ۲ هزارنفری اسفراین دردی از ورزش دوا نمی‌کند و این پروژه اکنون در اثر تعلل در بهره‌برداری در سال‌های گذشته اعتبار زیادی می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از این پروژه می‌تواند پازل استعدادهای ورزشی اسفراین را در کنار هم بچیند، می‌گوید: اسفراین تجربه میزبانی رقابت‌های گوناگون ورزشی را در سطوح گوناگون داشته است که بهره‌برداری از این سالن یک امتیاز برای ورزش برای کسب فرصت‌های میزبانی است.

ورزشگاه در انتظار ۴۰ میلیارد ریال اعتبار

رئیس اداره ورزش و جوانان اسفراین هم با اشاره به پیشرفت ۳۸ درصدی بزرگ‌ترین پروژه ورزشی اسفراین یعنی سالن ۲ هزارنفری این شهرستان می‌گوید: عملیات اجرایی و عمرانی احداث پروژه سالن ۲ هزارنفری اسفراین به‌عنوان یک پروژه فاخر ورزشی با تعهد ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در بهمن ۸۹ آغازشده است که برای پیشرفت این پروژه تاکنون یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان هزینه شده است.

«سید احمد پرویزی» می‌افزاید: تکمیل سالن ۲ هزارنفری اسفراین اعتباری بالغ‌بر ۴ میلیارد تومان می‌طلبد و این در حالی است که بخشی از تعهدات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به سرمنزل نرسیده است.

وی  با اشاره به اینکه آخرین فعالیت‌های عمرانی در این پروژه مربوط به سال ۹۳ است که به بخش اجرای سکوهای پروژه ورزشی ۲ هزارنفری اسفراین برمی‌گردد، تصریح می‌کند: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به همه تعهداتش برای این پروژه جامه عمل نپوشیده است.

پیگیری کردیم

نماینده اسفراین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار با وزیر ورزش و مکاتبه با وی برای اخذ اعتبار از شرکت ملی نفت برای تکمیل این پروژه ورزشی و شماری دیگر از پروژه‌های ورزشی نیمه‌تمام مختص روستاهای شهرستان، می‌گوید: وزیر ورزش و جوانان دستور داده است تا برای پیگیری بیشتر این پروژه به‌صورت مستقیم از سوی مقام عالی وزارت با وزیر محترم نفت مکاتبه شود تا روند اختصاص اعتبار تسریع شود.

دکتر «هادی قوامی» با اشاره به استعدادهای ورزشی اسفراین می‌گوید: ظرفیت‌های شایسته ورزشی در کشتی باچوخه بیش‌ازپیش بهره‌برداری از سالن ۲ هزارنفری اسفراین را می‌طلبد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.