کرج - مدیرکل تجهیز ونوسازی مدارس استان البرز بابیان اینکه اعتبارات دولت اندک است وفقط تعداد کمی از مدارس در سال آینده باز سازی خواهند شد گفت: ۱۲۸ مدرسه در کل استان نیاز به مقاوم سازی دارد.

۱۲۸ مدرسه استان البرز  نیاز به مقاوم سازی دارد

فرامرز مهدوی درگفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: شوراها و شهرداری ها می توانند در تعمیرات و ساخت مدارس همکاری کنند لذا در این راستا جلسه ای با شوراها برگزارشد تا اقدامات لازم برای مشارکت درنوسازی مدارس از سوی آنها انجام شود.

وی افزود: اعتبارات لازم برای نوسازی مدارس با کمک خیرین و دولت انجام  می شود اما با این وجود نیازها تامین نمی شود و منابع بسیاراندکی موجود است.

مدیرکل تجهیز ونوسازی مدارس استان البرز بابیان اینکه پیشنهادات و صحبت هایی با نمایندگان مجلس و وزارت آموزش وپرورش انجام شده تا اقدامات لازم انجام شود، افزود: با این روند چندین سال زمان می برد تا مدارس بازسازی و آماده تحویل شوند.

مهدوی ادامه داد: باتوجه به اینکه همین اندک اعتباراتی که برای نوسازی مدارس داده می شود برای کل استان است، افزود: این منابع مالی از  تقسیم بندی درادارات در نظر گرفته شده است و برای ساخت وسازفضاهای آموزشی تعلق می گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه ۱۸ درصد ازمدارس نیاز به تخریب و بازسازی دارد، افزود: از این میزان ۱۵ درصد نیاز به مقاوم سازی دارد که در کل ۱۲۸ مدرسه  در استان را شامل می شود.

وی تصریح کرد: باتوجه به ظرفیت خیرین و اعتبارات  اندک دولت فقط تعدادی از مدارس سال آینده مقاوم سازی خواهند شد.

مدیرکل تجهیز ونوسازی مدارس استان البرز در پایان گفت: هر ساله ۵۰ درصد از اعتبارات را خیرین تامین می کنند  و نظارت و ساخت آن برعهده اداره کل نوسازی مدارس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.